Klanten werven? 15 Voordelen van LinkedIn

Klanten werven kan tegenwoordig op veel meer manieren dan 20 jaar geleden. Ondernemers kunnen nu veel meer middelen inzetten bij het klanten werven. Via LinkedIn kun je natuurlijk gemakkelijk nieuwe klanten werven. Gebruik je LinkedIn hiervoor nog niet? Wij geven je graag 15 voordelen van LinkedIn.

Voordelen van LinkedIn

LinkedIn kent eindeloos veel voordelen voor professionals. Ook als het gaat om het werven van klanten heeft LinkedIn een scala aan voordelen en pluspunten. Dit zijn de 15 belangrijkste voordelen van LinkedIn als het gaat om het werven van klanten. Wil je meer klanten via LinkedIn? Volg dan een LinkedIn training.

1. Online mond-tot-mond reclame

Je kan onderwerp van gesprek worden in de LinkedIn Discussions en mensen kunnen je aanbevelen.

2. Referrals krijgen

Het is mogelijk om referrals met betrekking tot potentiële klanten te krijgen middels de LinkedIn introductie tool.

3. De connecties verkennen

Je kan gemakkelijk ontdekken of potentiële klanten al in contact staan met collega’s of juist met concurrenten. Deze wetenschap helpt je verder.

4. Lid worden van groepen

Groups kunnen heel interessant zijn om lid van te worden, zodat je in de juiste cirkels kan netwerken om nieuwe klanten te werven.

5. Klantencontact

Klanten werven komt ook voort uit het onderhouden van een goed klantencontact met bestaande relaties, middels Discussions en Groups.

6. Jezelf presenteren

Het is heel gemakkelijk om jouw expertise kenbaar te maken en je te presenteren als de echte professional. Dit valt ook op onder je mogelijke klanten. Denk aan je Expert Points.

7. Relaties tussen connecties ontdekken

Connecties bieden je de beste informatie. Je kan uitzoeken welke connecties er bestaan en vervolgens analyseren waarom deze connecties bestaan. Dit is waardevolle informatie.

8. De trends oppakken

Trends gaan niet ongemerkt voorbij op LinkedIn en vallen jou ook direct op. Je kunt hierdoor direct inspelen op de trends en zo een nieuw publiek bereiken.

9. Aanbevelingen van anderen

Aanbevelingen van anderen kunnen op LinkedIn niet worden gewijzigd. Als jij je werk goed doet, dan ontvang je positieve aanbevelingen op LinkedIn en dit vormt een betrouwbare bron van informatie voor nieuwe klanten.

10. Communicatie verbeteren

Als je weet wie je voor je hebt, dan verloopt de communicatie makkelijker, effectiever en beter. Identificeer je prospecten en leer hen eerst kennen via een personal of company profile.

11. Beter in Google

Zorg dat je een compleet profiel hebt om beter gevonden te worden in Google.

12. Carrière switch

Je kan een melding krijgen als iemand van baan verandert. Kijk direct om wat voor baan het gaat en controleer of hier extra mogelijkheden voor jou liggen. Heeft het nieuwe bedrijf bijvoorbeeld behoefte aan iets dat jij kan bieden?

13. Persoonlijke branding

LinkedIn maakt jou als persoon, jou als ondernemer en jou als bedrijf zichtbaarder. Ideaal voor branding, en dus ook voor klanten werven.

14. Wat doen klanten?

Je kan een melding ontvangen als klanten connecten met concurrerende ondernemingen. Denk aan Network Updates. Krijg je dit soort meldingen? Dan wordt het tijd om contact op te nemen met deze klanten.

15. Voortdurend up tot date

Met LinkedIn ben je gemakkelijk altijd up to date. Je wijzigt je profiel niet zo zeer, maar je vult het aan met nieuwe kwaliteiten, diensten, ervaringen en producten. Een mooi portfolio om jezelf als professional mee neer te kunnen zetten.

LinkedIn Training

Wil jij écht alles weten over de grote voordelen van LinkedIn, ook als het gaat om klanten werven? Een LinkedIn Training is dan zeker iets voor jou!