Onze werkwijze

Sinds eind 2011 besteden steeds meer van onze klanten hun social media marketing uit naar ons. Onze klanten willen echter wel weten wat wij voor hun gaan delen op Twitter, Facebook en/of LinkedIn. Wij zoeken daarom iedere week naar interessant nieuws voor de doelgroep(en) van onze klanten en sturen dit eerst ter controle naar onze contactpersoon.

Deze persoon is vervolgens 10 á 15 minuten bezig met het scannen/lezen van de berichten en geeft daarna zijn opmerkingen of akkoord. Pas dan gaan wij de berichten plaatsen op de gewenste kanalen. Er zijn veel andere social media bureau’s die voor een paar tientjes per maand uw social media kunnen verzorgen, maar wat voor soort berichten zij dan gaan versturen weet u niet. Bij onze social media pakketten weet u precies wat er die week verstuurd gaat worden.

Uw imago is ook dat van ons

Wij realiseren ons zeer goed, dat als wij een verkeerd bericht versturen of de concurrent gaan promoten op uw account, u hierdoor imagoschade lijdt. Dit willen wij ten alle tijden voorkomen en daarom zullen we nooit zomaar berichten gaan versturen op uw social media kanalen.

Ja, ik wil mijn social media uitbesteden!

Stappen tijdens het uitbesteden van uw social media

Hieronder staan de stappen uitgebreid beschreven welke wij doorlopen als wij uw social media gaan overnemen.

1. Voorbereiding

Voordat wij berichten gaan plaatsen op uw social media kanalen gaan wij eerst kijken naar uw doelgroep en concurrenten. Wat houd hen bezig en hoe kan uw boodschap het beste verteld worden. Na een brainstorm sessie van 2 á 3 uur met u, brengen wij aan de hand van onze checklist alles in kaart om uw social media te gaan verzorgen.

2. Wekelijks berichten verzamelen

Vervolgens zoeken wij iedere week actuele nieuwsitems en blogs die uw doelgroep interessant vindt. Daarnaast schrijven wij ook een aantal ‘promo tweets’ die producten en diensten van u promoten. Dit zijn er slechts een paar, want u wilt niet alleen maar over uzelf praten. Wij sturen deze lijst met berichten iedere week naar u op en pas na uw goedkeuring gaan wij de berichten versturen. Wij maken gebruik van een social media dashboard waarbij u zelf ook kunt inloggen en kan zien welke berichten er wanneer uitgaan.

3. Dagelijkse webcare

Zodra u akkoord heeft gegeven worden de berichten op strategische tijden geplaatst en houden wij reactie in de gaten. Als een van uw volgers of fans een vraag heeft, dan zullen wij die beantwoorden, maar mochten wij het antwoord niet weten, dan vragen we het eerst aan u voordat wij antwoord geven. Het bijhouden van reacties, webcare, doen wij in het basis pakket van 9:00 tot 17:30, maar dit is uit te breiden naar 24/7.

4. Rapportage

Na iedere week of om de week sturen wij u een rapportage met daarin een overzicht van het bereik en het aantal clicks op de linkjes in de berichten. Aan de hand van deze rapportage kijken we samen met u of de verstuurde berichten wel of niet worden gelezen. Zo niet, dan gaan we op zoek naar andere berichten.

Social media uitbesteden kosten

De kosten voor het uitbesteden van uw social media varrieren van € 375 tot 750 per 4 weken. Het is afhankelijk van het aantal social media kanalen en de tijd die het ons kost om alles dagelijks bij te houden. Wij hebben drie pakketten gemaakt waar u meer informatie kunt vinden: Basis pakketMKB pakket of MKB+ pakket.

Ja, ik wil mijn social media uitbesteden!

Wij brengen graag een offerte uit die aansluit bij uw bedrijf. Neem hiervoor contact met ons op.