7 Tips om je content marketing te verbeteren

Besteed jij wel genoeg aandacht aan je content marketing? En haal je hier dan ook wel echt alles uit wat er voor jouw onderneming in zit?

Je content marketing verbeteren

Content marketing is iets waar veel ondernemers wel iets mee doen, maar waarvan ook veel professionals eigenlijk geen idee hebben hoe dit beter kan. Met deze tips kan jij je content marketing verbeteren!

1. Laat je creativiteit los

We willen vooral veel professionaliteit laten zien, met kwalitatief hoogwaardige, vakkundige en waardevolle content. Dat is logisch, maar waar is de lol? Mensen willen ook wel eens iets leuks zien, dus laat je creativiteit los en mensen vinden je ineens veel aantrekkelijker, zakelijk gezien dan.

2. Besteed aandacht aan branding

Branding is het helemaal in 2016. We moeten meer inspelen op emoties, meer naam geven aan merken op een betekenisvolle manier. Het is tijd voor de integratie van sales en branding!

3. Kwaliteit gaat boven kwantiteit

Cliche, maar in dit geval ook wel waar. Je content marketing verbeteren doe je niet door maar klakkeloos iedere dag van je te laten horen terwijl je eigenlijk niets te melden hebt. Heb je maar eens per week echt iets interessants te vertellen? Beperk je dan ook tot deze ene keer per week en ga geen onzin uitkramen. Dit komt je content marketing niet ten goede.

4. Het draait niet om jou

Veel ondernemers maken de denkfout dat content marketing gaat over het bedrijf, over de dient of over het merk. In werkelijkheid heeft dit er maar weinig mee te maken. Waar het wel om draait? Om de wereld waar jouw doelgroep in leeft. Zij moeten de sfeer herkennen en zich ’thuis voelen’ in jouw content.

5. Informatie sprokkelen

Niemand heeft meer bruikbare informatie voor je content marketing dan je klanten. Zoek hen digitaal eens op, lees daadwerkelijk wat zij over jou te zeggen hebben en doe hier ook iets mee. Dat gaat zeker een positieve invloed hebben op je content marketing.

6. Promotie is geen taboe

Je content marketing verbeteren doe je niet door al je content vol te pompen met promotiekreten, aanbiedingen en acties. Echter, dit betekent niet dat je promotie helemaal moet vermijden. Mensen die je content lezen willen zo nu en dan best wel eens verrast worden met een leuke korting bijvoorbeeld.

7. Social media en advertising media

Wat is nu het verschil tussen social media en advertising media? Juist, tegenwoordig zijn er geen verschillen meer. De sociale netwerken doen vandaag de dag dienst als advertising media. Maak goed gebruik van deze wetenschap als je je content marketing wilt verbeteren.

Content marketing training

Het is niet altijd eenvoudig om je content marketing te verbeteren, maar het is ook zeker niet moeilijk. Onmogelijk is het nooit! Je moet gewoon even weten waar je moet kijken, wat je moet doen en vooral ook wat je moet laten. Wij helpen je graag verder met onze unieke content marketing training.