7 Online marketing tips die je niet mag missen

Online marketing heeft voortdurende aandacht nodig. We hebben het immers over een vorm van marketing die bijna dagelijks verandert. Als bedrijf moet je goed meegaan in de wereld van online marketing, zodat je optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden.

Gebruik deze online marketing tips

Natuurlijk hoef je als bedrijf niet mee te doen aan alle online marketing trends. Het kan heel goed zijn dat bepaalde onderdelen voor jouw bedrijf niet van toepassing of niet relevant zijn. Toch zijn er zeker wel een aantal zaken waar je aandacht aan moet besteden als het past bij je business. Hieronder vind je 7 online marketing tips.

1. Zet chatbots in

De aanwezigheid van chatbots is niet meer uniek. Het wordt steeds meer een must. In 2015 had de chatbot markt een waarde van circa 150 miljoen dollar wereldwijd. Naar schatting zal deze waarde het miljard bereiken in het jaar 2024. Dit geeft de enorme groei aan en maakt direct duidelijk waarom chatbots belangrijk zijn voor bedrijven.

2. Kies voor UGC

UGC wordt ook steeds belangrijker en het is verstandig om je er als bedrijf op te focussen. UGC staat voor User Generated Content. De doorklikacties bij UGC advertenties ligt gemiddeld 4 maal hoger dan bij normale advertenties.

3. Houd rekening met micromomenten

Micromomenten hebben aandacht nodig. Wat verstaan we precies onder micromomenten? Dit zijn die korte momenten waarop we de consument kunnen informeren en overtuigen. Maar liefst 82 procent van de consumenten pakt op het moment vlak voor aankoop de smartphone erbij om online te kijken welke keuze het beste is. Dit online momentje van checken op de smartphone is een micromoment.

4. Zorg voor short-lived content

Short-lived content is content die voor korte tijd te bekijken is door volgers. Een mooi voorbeeld hiervan is Instagram Stories. In oktober 2016 stond Instagram Stories nog wat in de kinderschoenen. Op dat moment had het sociale netwerk nog geen 125 miljoen dagelijks actieve gebruikers. In dezelfde periode van 2017 had het netwerk al meer dan 500 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Deze sterke toename komt, volgens kenners, vooral door de populariteit van Instagram Stories.

5. Volg AR en VR trends

Bedrijven gaan steeds vaker aan de slag met AR (Augmented Reality) en VR (Virtual Reality). Beide markten groeien gestaag door en bedrijven die er nu nog niets mee doen zouden zich er zeker in moeten verdiepen. Naar schatting zal de omzet in de internationale AR en VR branche in 2020 oplopen tot 150 miljard dollar.

6. Focus op social commerce

Internetgebruikers maken steeds vaker van social media voor het vinden van nieuwe producten om aan te schaffen. In 2015 maakte nog geen kwart van de internetgebruikers hiervoor gebruik van social media, maar de verwachting is dat in 2018 meer dan 30 procent van de internetgebruikers social media zal gebruiken om nieuwe producten te vinden. Het is dus zeker aan te raden om ook aandacht te besteden aan social commerce.

7. Richt je op Generatie Z

Lange tijd heeft de focus van veel bedrijven op de millennials gelegen, ook wel Generatie Y genoemd. Het wordt nu wel tijd om meer aandacht te gaan besteden aan Generatie Z. Naar verwachting vormt Generatie Z maar liefst 40 procent van alle online consumenten in 2020.

Blijf focussen op online marketing

Bedrijven kunnen in deze tijd niet meer zonder online marketing, waar social media marketing natuurlijk onderdeel van uitmaakt. De statistieken liegen er niet om: de effecten van online marketing worden alleen maar groter de komende jaren. Kun jij wel wat ondersteuning gebruiken, bijvoorbeeld bij je social media marketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.