Review: Durf te doen – Petra de Boevere

Hoe kan het dat het ene bedrijf zeer succesvol is met de inzet van social media terwijl het andere er niet van profiteert? En wat is de rol van social media bij rampen of bijvoorbeeld bij de Arabische lente? Wat is precies de kracht van social media en nog belangrijker: hoe kun je die kracht benutten? Het boek Durf te doen van Petra de Boevere geeft onder andere antwoord op deze vragen.

Over de auteur: Petra de Boevere

Petra de Boevere schreef eerder al het Meisje van de Slijterij, waarin ze de ontwikkeling van internet en social media beschrijft en deze illustreert met persoonlijke anecdotes en verhalen van anderen. Sinds 2003 blogt ze onder de naam het “Meisje van de Slijterij” omdat ze haar eigen slijterij wijnhandel bezit in Breskens. Ze was een van de eersten die social media zakelijk inzette, en werd hiermee bekend. In haar nieuwe boek Durf te doen legt ze uit hoe je zelf aan de slag kunt met social media en hier succes mee behaald. Bij al haar argumenten geeft ze verhalen die de kracht van social media benadrukken.

Social media succesvol inzetten

Het boek is zeer geschikt voor ieder die enthousiast is om met social media aan de slag te gaan, maar niet zo goed weet hoe. Het boek biedt een uitkomst hierbij omdat het duidelijk uitlegt waar te beginnen en waar op te letten. Met een groot aantal voorbeelden uit de praktijk wordt het succes of juist het falen van verschillende strategieën op social media aangegeven. De vele voorbeelden zorgen ervoor dat het voor de lezer duidelijk wordt waar de scheidingslijn tussen succes en falen precies ligt. Ook leest het boek lekker.

De verhalen zijn interessant en illustreren het punt dat Petra probeert te maken effectief. Ze geeft duidelijk aan wat de bepalende factoren zijn voor succes, en deze liggen niet alleen online. Kortom: het boek is zeer nuttig voor degenen die hun bedrijf online willen gaan promoten. Met Durf te doen kun je gemakkelijk alle kennis die erin staat zelf toepassen en je marketing op een nieuw niveau brengen: dat van Twitter, Facebook en/of LinkedIn.

Durf te doen goedkoop bestellen

Heeft u interesse in dit boek? Koop dan voordelig via onderstaande links:
Durf te doen (Hardcover)
Durf te doen (e-Book)

Durf te Doen, Via social media naar de netwerksamenleving
Petra de Boevere
A.W. Bruna Lev.
Juni 2013
EAN: 9789400500556

Interessante social media boeken

Als u meer wilt weten over social media marketing, dan zijn deze boeken aan te bevelen: Werk vinden met social mediaSocial media voor interne communicatieSocial media marketing voor DummiesHet social media boekjeDe nieuwe regels van social mediaBasisboek social mediaGeld verdienen met TwitterCode social media en Social media expert in een week.