Dé 8 social selling tools voor LinkedIn

Social selling is een belangrijke manier om verkoopprocessen te starten. Het draait bij social selling allemaal om het uitvoeren van acties die het leggen van contact met prospects tot doel hebben. Hierbij gaat het uiteraard ook om het opbouwen van sterke relaties, waardoor er uiteindelijk een verkoopproces kan worden gestart.

Gebruik deze social selling tools!

Tegenwoordig is LinkedIn hét kanaal waarop veel mogelijkheden te vinden zijn voor social selling. Je kunt gebruik maken van veel verschillende social selling tools op LinkedIn. Wij hebben de beste 8 voor je op een rijtje gezet.

1. Guru

Wil je snel prospects en kwaliteitsleads vinden zonder zelf eindeloos te moeten speuren door de LinkedIn profielen? Dan helpt Guru je. Deze social selling tool verzamelt specifieke gegevens op basis van concurrentieanalyses. Je ontvangt diverse soorten gegevens over prospects of over een bepaalde sector, waar jij op het vlak van verkoop goed op in kunt spelen. Deze social selling tool maakt het opstellen van contactlijsten makkelijker en bevat diverse hulpmiddelen op het gebied van samenwerking.

2. LinkedIn Sales Navigator

Deze tool is ontwikkeld om het vinden van leads te vereenvoudigen, om bij te houden wie wat doet en om een goed inzicht te verkrijgen in wat jouw doelgroep wil. Zo kan deze tool je diverse contactaanbevelingen geven, krijg je inzicht in wie jouw profiel bezocht heeft en krijg je updates in realtime te zien. De tool is goed te combineren met Lead Builder, waardoor je op een veel natuurlijkere manier kunt omgaan met je prospects.

3. Nimble

De LinkedIn profielen zijn tegenwoordig erg uitgebreid. Dit is natuurlijk alleen maar goed, want dat is ook de bedoeling. Toch maakt dit het voor verkopers niet eenvoudig om snel informatie te verzamelen. Het lezen van profielen en het vinden van de juiste stukjes informatie is erg tijdrovend. Hier heeft Nimble een oplossing voor. Deze tool neemt deze taak namelijk van je over door de juiste stukjes informatie voor jou te vinden. Zo geeft deze tool je snel en makkelijk de juiste inzichten voor de implementatie van een optimaal gerichte lead generatie strategie.

4. Sales Navigator voor Gmail

Maak je veel gebruik van Chrome en Gmail? Dan is de Sales Navigator een ideale tool om in te zetten voor je social selling activiteiten. Deze tool verzamelt interessante stukjes informatie van LinkedIn profielen en verstuurt deze naar jouw Gmail-adres. Dit zorgt ervoor dat je veel relevante gegevens in je inbox krijgt waar je effectief op in kunt spelen zonder dat je op LinkedIn moet gaan speuren naar deze info.

5. SalesLoft Prospector

SalesLoft Prospector is een geweldige tool om in te zetten voor social selling, vooral omdat deze eenvoudig kan worden geïntegreerd met diverse andere interessante verkooptools. Er kunnen diverse soorten gegevens worden geïntegreerd over meerdere kanalen, dus niet alleen LinkedIn, en dit zorgt ervoor dat je je aanzienlijk beter kunt richten op targeting. Je krijgt een goed inzicht in leads in realtime en je ontvangt informatie die je kunt inzetten om hen op de juiste manier te benaderen.

6. eLink Pro

Deze social selling tool voor LinkedIn werkt voornamelijk met trefwoorden, waardoor het een makkelijk te gebruiken tool is. Je kunt de gewenste trefwoorden invoeren en de tool laat je matches met personen zien. Hierdoor kun je eenvoudig contact leggen met de personen waar je daadwerkelijk naar zoekt. Deze tool heeft ook een ingebouwde Twitterfunctie.

7. Crystal

Deze social selling tool weet precies waar social selling werkelijk om draait. Het gaat om zinvolle interacties, om persoonlijkheid en personalisatie. Hier speelt deze tool op in door je toegang te bieden tot persoonlijkheidsprofielen die je kunt inzetten om je marketing effectiever te richten op de juiste groepen. De tool kan je bijvoorbeeld aangeven of een bepaalde prospect liever een mail ontvangt of toch de voorkeur geeft aan een persoonlijk telefoongesprek.

8. Detective

Detective is een zeer moderne social selling tool om in te zetten. Deze tool werkt namelijk op basis van AI, artificial intelligence, ofwel kunstmatige intelligentie. Detective is een tool die automatische browserzoekopdrachten uitvoert, waardoor jij je kunt richten op het ontwikkelen van sterke relaties op basis van specifieke datasets. Je krijgt altijd de juiste gegevens in handen om mee aan de slag te gaan.

Aan de slag met social selling?

Focus jij je nog niet op social selling, maar wil je er wel mee aan de slag? Dan kun je waarschijnlijk wel wat ondersteuning gebruiken. Je kunt bij ons terecht voor een gericht social selling en adviestraject. Wij helpen je graag verder in de wereld van social selling, LinkedIn en content marketing. Kijk eens naar onze online training!