Social selling: de 3 beste netwerken

Social selling wordt belangrijker. Zeker met het oog op de rol die social media in 2018 gaan spelen voor bedrijven moeten we er rekening mee houden dat social selling meer aandacht nodig heeft. Voor een optimaal effect zal je de 4 social selling onderdelen moeten aanspreken.

Welke social media voor social selling?

Ieder sociaal netwerk is goed te gebruiken voor social selling, maar als ondernemer heb je lang niet altijd de mogelijkheid om je daadwerkelijk met alle netwerken bezig te houden. Wij hebben een selectie gemaakt van de 3 belangrijkste netwerken voor social selling.

1. Social selling op Twitter

Twitter is uitstekend voor social selling, zeker wanneer je goed weet waar je doelgroep zich bevindt. Stel je doelgroep vast en maak specifieke verkooptweets speciaal voor hen. Een groot deel van de mensen die op Twitter aanwezig zijn doen dit vooral om bekenden te volgen en om nieuwsberichten te lezen. Probeer hier in je tweets rekening mee te houden en communiceer op informele wijze.

2. Social selling op Facebook

Het is eigenlijk een garantie dat jouw doelgroep op Facebook te vinden is. Als er één sociaal netwerk is waar ieder bedrijf minstens een aanzienlijk deel van de doelgroep op aan kan treffen, dan is het Facebook wel. Hier moet je er rekening mee houden dat een teveel aan verkoopposts en reclame niet wordt gewaardeerd. Pak het dus slim en goed gedoseerd aan om hier je succes uit te kunnen halen.

3. Social selling op LinkedIn

Social selling past bij LinkedIn, voor de volle honderd procent. Alles draait hier immers om zaken doen. Men zal het begrijpen als je verkoopupdates plaatst, omdat LinkedIn hier precies voor bedoeld is. Je kunt er dus optimaal gebruik van maken. Bedenk je wel dat je het niet moet overdrijven. Op LinkedIn is het verstandig om iedere update te voorzien van een afbeelding. Dit zorgt ervoor dat je update veel beter opvalt in de tijdlijnen van je volgers.

Blijf testen met social selling

Social selling kan heel effectief werken voor je business, maar je moet er wel even de juiste weg in vinden. Hoe vind je de doelgroep? Hoe vaak spreek je deze aan? Op welke manier spreek je de doelgroep aan? Social selling draait om het vinden van de juiste prospects en om hen te benaderen op de juiste manier. Kun jij wel wat ondersteuning gebruiken? Dan kun je bij ons terecht voor een social selling training.