Social media acties: zo krijg je meer klanten!

Social media acties zijn ideaal om te zorgen voor meer naamsbekendheid, meer interactie en meer betrokkenheid. Uiteindelijk leiden al die wegen naar het verkrijgen van meer klanten. Kan dit zomaar met elke soort actie? Zeker niet! Er zijn tegenwoordig zo veel acties op social media te vinden, dat het vooral belangrijk is om het origineel en pakkend aan te pakken. Laat je creativiteit los en ga ermee aan de slag!

Leuke ideeën voor social media acties

Wanneer jij je zelf creatiever opstelt op social media, dan nodigt dit anderen uit om hetzelfde te doen. Hoe beter jij je inzet, hoe beter je doelgroep zich ook zal inzetten. Juist dat levert resultaat op, waardoor het zich aan je terugbetaalt. Wil jij ook meer klanten krijgen door leuke, unieke social media acties te posten? Dan hebben wij een paar leuke ideeën voor je!

1. Cross-platform weggeefacties

Je kunt het aantal volgers en de betrokkenheid vergroten door wedstrijden op meerdere platforms te plaatsen. Als je bijvoorbeeld veel volgers hebt op Facebook, maar deze wilt opbouwen op LinkedIn, dan kun je de mogelijkheid op je Facebook-pagina posten, maar een extra vermelding aanbieden voor degenen die jou ook op LinkedIn volgen. Op deze manier stimuleer je Facebook volgers om je ook op LinkedIn te gaan volgen.

2. Hashtag-fotowedstrijden

Om een ​​fotowedstrijd op Twitter of Instagram te organiseren, kunnen hashtags het je gemakkelijk maken om inzendingen bij te houden. Omschrijf gewoon een specifieke hashtag die je jouw klanten wilt laten gebruiken. Laat ze vervolgens hun eigen foto’s delen met deze hashtag. Je kunt de winnaar kiezen door aan het einde van de wedstrijd de hashtag te doorlopen.

 

3. De langste reeks vrienden

Plaats een leuke post op social media waarin je een vraag stelt. Geef hierbij aan dat iemand een antwoord moet geven en vervolgens iemand anders hierbij tagt om ook antwoord te geven onder zijn of haar antwoord. Wie weet de langste reeks antwoorden bij elkaar te sprokkelen? Beloon de winnaar met iets leuks!

4. Nieuwe sloganwedstrijden

Als je je bedrijf een andere naam wilt geven of je klanten gewoon creatief wilt laten denken, vraag ze dan om een ​​unieke nieuwe slogan voor je bedrijf op je Facebook-pagina te plaatsen. Kies vervolgens jouw favoriet of laat klanten stemmen.

5. Crowdsource-wedstrijden

Er zijn tal van andere manieren waarop je ideeën van jouw klanten op social media kunt crowdsourcen. Je kunt ze vragen om te stemmen op nieuwe smaken, kleuren of andere productaanpassingen en vervolgens kiezers of mensen die willekeurig ideeën delen, belonen. Hier kun je echt alle kanten mee op!

Zet de beste social media acties in voor je bedrijf

Jij wilt dat jouw bedrijf opvalt op social media. Als je dan aan de slag gaat met social media acties, dan is het heel belangrijk om er echt uit te springen. Zorg ervoor dat jouw acties uniek en doeltreffend zijn voor jouw doelgroep. Natuurlijk is het ook belangrijk om voldoende andere, afwisselende content te plaatsen. Heb je een beetje last van een inspiratie-tekort? Dan kan ons boek 101 posts voor op social media je zeker helpen!