Meer interactie op Facebook? 8 slimme tips!

Je bent goed actief op Facebook. Je plaatst met regelmaat een leuke post en je zorgt er ook voor dat je verschillende soorten inhoud deelt. Eigenlijk ben je heel lekker bezig.. en toch blijven de reacties uit. We kunnen er eerlijk over zijn: het opbouwen van een vaste groep enthousiaste volgers en het realiseren van veel interactie kost tijd. Je kunt natuurlijk wel zelf extra aandacht besteden aan zaken om het proces wat te versnellen.

Zo zorg je voor meer interactie op Facebook

Wil jij meer interactie op Facebook? Soms is het genoeg om de inhoud van je posts aan te passen, in andere gevallen is er juist iets anders nodig. Wij helpen je graag om meer interactie op Facebook te realiseren. Hieronder vind je 8 slimme tips.

1. Reageer snel

Krijg je een reactie? Dan is het goed om zo snel mogelijk te reageren. Dit geeft mensen namelijk meer het gevoel van een gesprek en dat trekt aan. Wanneer jij snel van reageren bent, dan zijn mensen sneller bereid om een comment te plaatsen.

2. gebruik landing page apps

Landing page apps kunnen je goed helpen. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je de juiste, passende en doelgerichte marketing taal gebruikt. Zorg ervoor dat je je communicatie aanpast op wie jij aan wil spreken met je inhoud. Door in de juiste toon te communiceren spreek je jouw doelgroep direct aan, op persoonlijke wijze, en dit verleidt sneller tot reageren.

3. Maak je posts interactief

Soms kan het zo eenvoudig zijn als gewoonweg vragen om een reactie. Maak je posts interactief, bijvoorbeeld door een stelling aan te nemen en een mening te vragen, door vragen te stellen of om tips te vragen. Het is dé manier om te verbinden met je volgers, dus sluit een post eens af met een vraagteken en zie wat er gebeurt.

4. Stel je altijd vriendelijk op

Dit klinkt logisch, maar in de praktijk kan het nog behoorlijk lastig zijn. Als je vervelende reacties krijgt, dan is het verleidelijk om hierop te reageren vanuit je eigen emoties. Vaak is dit niet de beste weg om te bewandelen. Kijk eventjes naar buiten, haal even een frisse neus, en reageer dan op vriendelijke en respectvolle wijze. Bedenk je dan jouw reacties op negatieve comments alles zeggen over jouw mate van klantvriendelijkheid.

5. Deel ook eens iets van een ander

Het is belangrijk dat je interessante, relevante inhoud deelt met je volgers. Dit betekent niet per definitie dat je ook alles zelf moet schrijven of in elkaar moet knutselen. Kom je iets interessants van een ander tegen dan ook voor jouw doelgroep interessant is? Deel het! Natuurlijk blijft het wel belangrijk om ook posts van jezelf te plaatsen. Ga dus niet alleen maar delen.

6. Vraag personeel om een bijdrage

Jouw medewerkers kunnen jouw ambassadeurs zijn. Vraag hen om de zakelijke pagina te volgen en om af en toe eens iets te delen. Een bedrijf dat blije, betrokken medewerkers heeft, heeft altijd een streepje voor bij de consument. Betrek dus jouw medewerkers, zet ze af en toe eens in het zonnetje en laat hen voor je spreken op social media.

7. Zet Facebook advertenties in

Het kan een goede keuze zijn om te investeren in Facebook advertenties. Wanneer je de campagne op de juiste manier vormgeeft, dan weet je in één klap een groot deel van je doelgroep te bereiken. Je hebt zelf de controle over de duur van de advertentie en de bijbehorende kosten. Wij helpen je natuurlijk graag bij het inrichten van een effectieve Facebookcampagne.

8. Blijf de resultaten volgen

Van resultaten kun je leren. Probeer nieuwe dingen en ontdek stap voor stap wat voor jou werkt en wat niet. Heb je een bepaalde soort posts gevonden die goed voor je werken? Ontdek dan waarom deze beter voor jou werken dan de andere posts. Zo kun je uiteindelijk een goede, effectieve strategie ontwikkelen voor meer interactie op Facebook.

Volg eens een Facebook training

Wil jij meer interactie op Facebook realiseren, maar lijkt het je steeds niet te lukken? Wij helpen je graag. Zo kun je bij ons een effectieve Facebook training volgen. Meld je aan of neem vrijblijvend contact op voor meer informatie en advies.