9 Activiteiten voor op je dagelijkse social media kalender

Wie echt ‘aanwezig’ wil zijn moet zich tegenwoordig bezig houden met alle belangrijke sociale netwerken. Natuurlijk start je niet met allemaal tegelijk, maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je op de grootste sociale netwerken wel een actief account hebt. Hierbij valt te denken aan Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en Instagram. Om alles goed bij te kunnen houden heb je een social media kalender nodig.

Wat moet er op je social media kalender staan?

Steeds meer ondernemers gaan aan de slag met een social media kalender. Als je bedrijfspagina’s hebt op de sociale netwerken, dan moet je er ook voor zorgen dat deze goed actief zijn en blijven. Dat valt niet mee, maar een social media kalender kan je hierbij helpen. Je kunt een kalender maken voor wekelijkse en maandelijkse activiteiten, maar een kalender voor je dagelijkse activiteiten op social media is ook belangrijk. De volgende 9 zaken horen op je dagelijkse social media kalender te staan:

1. Prospects vinden

Het is goed om dagelijks wat aandacht te besteden aan het vinden van prospects en uiteraard ook aan het benaderen van prospects.

2. Mentions

Controleer om de paar uur of je mentions hebt en reageer hier goed op.

3. Privéberichten

Heb je een privé bericht ontvangen? Neem dan de tijd om hier op een passende wijze op te reageren.

4. Blogartikelen posten

Schrijf minimaal twee blogartikelen en deel deze via social media.

5. LinkedIn updates

Plaats minimaal 1 update op LinkedIn.

6. Instagram posts

Plaats minimaal 1 en maximaal 3 updates op Instagram.

7. Google+ posts

Plaats 2 posts op Google+.

8. Facebook posts

Plaats 1 of 2 posts op Facebook.

9. Twitter tweets

Plaats minimaal 3 en maximaal 6 tweets op Twitter.

Extra tip: variatie!

Er zijn ondernemers die het zichzelf erg gemakkelijk maken door gewoon op ieder sociaal netwerk hetzelfde te posten. Makkelijk is het inderdaad wel, maar effectief is het niet. Onthoud dat een deel van je volgers jou volgt op meerdere sociale netwerken. Door overal hetzelfde te posten zien zij dezelfde posts dus steeds opnieuw overal en nergens voorbij komen. Dit gaat snel irriteren. Probeer dus wat variantie in je posts te brengen.

Een beetje teveel van het goede?

Het bijhouden van social media is bijzonder belangrijk voor bedrijven, maar het is ook een taak die steeds meer tijd nodig heeft. Social media groeit en daarmee is het nodig om er steeds meer tijd in te steken. Vind jij het allemaal een beetje teveel van het goede? Social media uitbesteden is ook een goede optie!