Sterke social media posts: 5 Tips!

Natuurlijk wil je dat jouw social media posts écht effect hebben, zodat je er ook écht iets uit kunt halen. Dus denk je na over iedere post die je plaatst, over ieder stukje tekst dat je bij foto’s en video plaatst..en toch lijkt het nooit goed genoeg te zijn.

Zo schrijf jij sterke social media posts!

Het is belangrijk om na te denken over hoe je posts in elkaar zitten, maar het is ook belangrijk om aan andere zaken aandacht te besteden als je sterke social media posts wilt plaatsen. Wij geven je 5 tips!

1. Zorg dat men meer wil weten

Misschien ken je ze wel, die echte clickbaits. Er verschijnt een kop in beeld en deze zorgt ervoor dat je gewoon móet weten wat er achter de link te vinden is. Dit is een fantastisch iets om in je posts te verwerken, maar zorg er dan wel voor dat de nieuwsgierigheid ook echt wordt beloond. Trek dus aan met iets dat ook wel echt klopt en plaats geen aandachttrekker die uiteindelijk niets oplevert (zoals bij clickbaits wel het geval is).

2. Draai de gedachte om

Er komen veel social media posts voorbij die vertellen waarom het betreffende product zo goed is of waarom de dienst zo perfect is. Hierbij denk je vanuit de onderneming. Jij wilt iets aan de man brengen. Draai het eens om. Vertel waarom de consument behoefte heeft aan het product of de dienst. Wat lost het op of waarom maakt het zaken beter? Vertel dus waarom consumenten het willen kopen en niet waarom jij het wil verkopen.

3. Spreek de mensen direct aan

Voorheen was het gewoonlijk dat de lezer juist niet persoonlijk werd aangesproken. Er werd hooguit gesproken over ‘men’, maar woorden zoals ‘u’ of ‘jij’ kwamen in zakelijke teksten eigenlijk niet voor. In social media posts doet dit het juist erg goed. De lezer voelt zich daadwerkelijk direct aangesproken en dit schept de basis voor een sterker vervolg.

4. Maak gebruik van emoji’s

Emoji’s waren in het verleden ook echt not-done in zakelijke teksten, maar als het gaat om social media posts worden deze juist wel gewaardeerd. Onderzoek heeft uitgewezen dat social media posts met emoji’s maar liefst een kleine 60 procent meer worden geliked en bijna 36 procent vaker worden gedeeld. Ook krijgen deze social media posts tot wel 34 procent meer comments.

5. Gebruik geen vakjargon

Vakjargon vind jij als ondernemer misschien heel interessant, maar op social media wordt het niet gewaardeerd. Dit heeft vooral te maken met het feit dan veel mensen het gewoonweg niet begrijpen. Social media posts die er direct al ingewikkeld uitzien worden overgeslagen.

Social media trainingen

Als ondernemer wil je successen behalen op al je zakelijke social media accounts. Boek jij nog niet de resultaten die je hier wel graag zou willen bereiken? Volg dan eens één van onze social media trainingen.