5 tips voor een effectieve LinkedIn bedrijfspagina

Een LinkedIn bedrijfspagina opzetten is één ding. Het bijhouden en optimaliseren van de LinkedIn bedrijfspagina is totaal iets anders. Met regelmaat zien we verouderde company pages op het professionele netwerk verschijnen. Zonde, want het kan echt ten koste van je succes gaan. Een LinkedIn bedrijfspagina blijft altijd je aandacht vragen.

Zo maak je een effectieve LinkedIn bedrijfspagina

Een LinkedIn bedrijfspagina opzetten en up to date houden vergt tijd en aandacht. Wij geven je 5 praktische tips om je LinkedIn company page zo effectief mogelijk te maken en te houden.

1. Goede afbeeldingen

Zorgt ervoor dat je profielafbeelding altijd up to date is. Bedrijfspagina’s met een profielfoto krijgen maar liefst 6 maal meer bezoekers dan de bedrijfsprofielen zonder foto. Een logo is natuurlijk goed geschikt voor deze profielfoto. Zorg er dan wel voor dat je goed voldoet aan de LinkedIn specificaties voor deze afbeelding:

  • 300 x 300 pixels
  • PNG-indeling
  • Maximaal 8 MB
  • Vierkante lay-out

Dan is er ook nog de zogenaamde profielbanner, boven de profielfoto. Hier heb je meer ruimte om echt iets moois te laten zien. Voor deze afbeelding gelden de volgende specificaties:

  • 1536 x 768 pixels
  • PNG-indeling
  • Maximaal 8 MB
  • Rechthoekige lay-out

2. Beantwoord de basisvragen

Het schrijven van de Over Ons-sectie is niet eenvoudig. Je hebt maximaal 2.000 tekens de ruimte om een sterk verhaal neer te zetten. Veel bedrijven vinden het lastig om hier een pakkende tekst neer te zetten. Er zijn 6 basisvragen die je eigenlijk moet beantwoorden in deze sectie, namelijk:

  1. Wie ben je?
  2. Wat bied je aan?
  3. Waar ben je gevestigd?
  4. Wat zijn jouw waarden?
  5. Wat is jouw merkstem/merkidentiteit?
  6. Hoe kunnen mensen contact opnemen voor meer informatie?

3. Maak showcase-pagina’s aan

LinkedIn heeft zogenaamde Showcase Pages, ofwel showcase-pagina’s. Veel bedrijven vergeten deze pagina’s. Showcase-pagina’s hebben onderhoud nodig. Ze hebben hun eigen specifieke volgers, los van je bedrijfspagina. Juist daarom is het belangrijk om deze pagina’s regelmatig aan te vullen met nieuwe waardevolle content. Denk aan videomateriaal, diapresentaties en natuurlijk artikelen.

4. LinkedIn Career Pages

Dan zijn er natuurlijk ook nog de LinkedIn Career Pages, ofwel de carrièrepagina’s. Deze zijn ideaal om je bedrijfscultuur op LinkedIn te promoten. Een Amerikaans bureau, Glassdoor, deed onderzoek naar het effect van deze pagina’s. Maar liefst 69 procent van alle werkzoekenden op LinkedIn dient eerder een aanvraag in bij een bedrijf dat gebruik maakt van deze carrièrepagina’s. Daarnaast krijgen bedrijven met deze pagina’s tot wel 45 procent meer betrokkenheid. Maak goed gebruik van de perspectieven van werknemers, want dit zal je veel opleveren.

5. Verzamel eerlijke aanbevelingen

Eerlijke aanbevelingen zijn belangrijk, met de nadruk op ‘eerlijk’. Zeker tijdens de LION-hype werd er veel over en weer bericht om aanbevelingen te krijgen. ‘Als jij mij een aanbeveling geeft, dan geef ik er eentje terug’. Dit terwijl er onderling nooit zaken hebben plaatsgevonden. Dit is niet de bedoeling en je komt er zeker niet ongestraft mee weg. Voor je bedrijfspagina is het belangrijk om eerlijke, welgemeende en betrouwbare aanbevelingen te hebben. Accepteer geen aanbevelingen van mensen die je niet kent.

Haal méér uit LinkedIn

LinkedIn is natuurlijk hét professionele netwerk, dé plaats waar professionals elkaar vinden om zaken te doen en goede relaties op te bouwen. Het is dan wel belangrijk dat je de juiste aandacht besteedt aan alle factoren van LinkedIn, dus ook aan de inrichting van je bedrijfspagina. Volg eens een LinkedIn training als jij echt het maximale uit LinkedIn wilt halen.