5 Tips om je LinkedIn bedrijfspagina te optimaliseren

LinkedIn blijft gestaag doorgroeien. Het sociale netwerk voor professionals krijgt er elke seconde twee leden bij. Het hebben van een goed ingerichte business page is dan ook een echte must aan het worden voor bedrijven. Je kunt er absoluut veel voordeel uithalen. In dit blog vertellen we je vijf tips.

LinkedIn bedrijfspagina optimaliseren

Het inrichten van een LinkedIn bedrijfspagina kost even wat tijd, maar dan heb je in elk geval een basis. Vanuit deze basis ga je verder, want het is niet de bedoeling dat je bedrijfspagina op LinkedIn stil blijft staan. Wij geven je graag enkele tips op je LinkedIn bedrijfspagina succesvol te maken.

1. Duidelijk beheer van de pagina

LinkedIn is vanzelfsprekend bedoeld om te netwerken. Het is voor je netwerkcontacten prettig wanneer er een duidelijke band ontstaat. Dit betekent dat het belangrijk is om de bedrijfspagina op LinkedIn te laten beheren en onderhouden door één persoon. Zo weten de contacten altijd met wie zij te maken hebben en ontstaan er ook geen miscommunicaties.

2. Link altijd duidelijk naar de website

Mensen die op LinkedIn op de bedrijfspagina terecht komen zijn naar alle waarschijnlijkheid geïnteresseerd in de producten of diensten die worden aangeboden. Het is voor deze prospects vervelend om dan zelf nog via Google op zoek te moeten gaan naar de website om vervolgens een offerte te kunnen aanvragen of het aanbod te kunnen bekijken. Vergeet daarom nooit om een link naar je website toe te voegen.

3. Deel regelmatig nieuws

Een company pagina moet je niet als een privé account regelmatig bijhouden. Dit doe je door statusupdates te delen met interessant nieuws. Deze krijgen vervolgens de volgers van je company profiel te zien in hun tijdlijn.

4. Maak een mooie omslagfoto

Net als op Twitter en Facebook is het op LinkedIn mogelijk om een omslagfoto te plaatsen. Zorg ervoor dat daar een mooie foto in staat die aanspreekt.

5. Vraag medewerkers om te delen

Veel bedrijven hebben personeelsleden die ook actief zijn op LinkedIn. Zij kunnen iets betekenen voor de LinkedIn bedrijfspagina. Schrijf sterke artikelen die gemakkelijk kunnen worden gedeeld door de medewerkers. Zorg er wel voor dat de medewerkers ook de juiste aandacht besteden aan de juiste vermelding van het bedrijf. Te vaak gebeurt het dat de ene medewerker de bedrijfsnaam anders schrijft dan de andere medewerker, bijvoorbeeld omdat er afkortingen worden gebruikt. Zorg ervoor dat iedereen weet hoe de bedrijfsnaam correct vermeld moet worden.

LinkedIn Training

LinkedIn is momenteel volop in ontwikkeling en dit zorgt ervoor dat we allemaal soms even moeten puzzelen om uit te zoeken hoe het allemaal werkt na de vernieuwingen. Wil jij écht helemaal up to date zijn over de mogelijkheden van LinkedIn voor bedrijfspagina’s? Meld je dan aan voor een LinkedIn training.