5 Tips voor betere content op social media

We hebben je natuurlijk al vaker verteld dat je als bedrijf vooral ‘aanwezig’ moet zijn en blijven op social media. Je moet actief met social media aan de slag als je echt wilt dat de sociale netwerken voor je wérken. Maar dit betekent natuurlijk niet dat je moet gaan posten om het posten. Het is belangrijk dat je aanwezig bent met sterke content.

Creëer betere content voor op social media

Wanneer je als bedrijf succesvol wilt zijn op social media, dan is het nodig om waardevolle content te delen. Dit is niet altijd eenvoudig, zeker niet omdat je steeds weer nieuwe content moet publiceren. Daarom geven wij je graag 5 tips om betere content te creëren voor op social media.

1. Laat perfectionisme los

Het is niet makkelijk voor sommige mensen, maar perfectionisme loslaten is de eerste stap naar betere content. Authenticiteit is veel belangrijker dan perfectie. De meest sterke content wordt geschreven door mensen die schrijven vanuit een passie, vanuit kennis en vanuit creativiteit. Er is geen ruimte voor perfectionisme.

2. Laat je niet tegenhouden

Als er iets is waar vrijwel alle bedrijven op social media mee te maken krijgen, dan is het wel met de aanwezigheid van negatieve comments. Er zijn nu eenmaal altijd ‘trollen’ en ook jouw bedrijf ontkomt er niet aan. Vroeg of laat ontvang je een negatieve reactie. Voor sommige bedrijven betekent dit het einde van posts. Zonde! Laat je niet tegenhouden door een paar negatieve comments. Schuif je angsten en zorgen aan de kant en blijf vooral publiceren.

3. Maak er een gewoonte van

Betere content is in de meeste gevallen langere content met meer diepgang. Denk aan zakelijke blogs. Deze schrijf je niet zomaar. Het is goed om een gewoonte te maken van lange content schrijven. Het kost je gemiddeld 21 dagen om deze gewoonte aan te leren. Als je dan eens de neiging hebt om content te publiceren van matige kwaliteit, bijvoorbeeld omdat je geen zin hebt, dan voel je je schuldig. Je hebt immers de gewoonte om waardevolle content te publiceren. Zo push je jezelf om steeds het beste uit jezelf te halen bij het schrijven van je content.

4. Maak het niet te moeilijk

Betere content staat niet gelijk aan moeilijkere content. Dit wordt nog wel eens vergeten. Er zijn bedrijven die denken dat ze content vooral heel moeilijk moeten maken om ervoor te zorgen dat het goed scoort. Niets is minder waar. Je volgers willen makkelijk te verteren content. Je maakt betere content door het vooral natuurlijk en gemakkelijk te houden. Dus, geen vakjargon.

5. Blijf bij jezelf

Je kunt niet overal verstand van hebben. Je kunt niet iedereen dienen. Onthoud dit! Vanaf het moment dat jij gaat denken dat je altijd overal informatie over moet kunnen geven gaat je content achteruit. Je verwacht namelijk te veel van jezelf. De beste oplossing? Kies twee of drie onderwerpen waar je echt veel verstand van hebt en creëer je content over die onderwerpen. Dan kost het je niet te veel moeite en je hebt altijd waardevolle content.

Tips voor het delen van goede content

Natuurlijk wil je altijd goede posts plaatsen op social media, maar dan moet je ook nog maar de inspiratie hebben. Kun jij nog wel wat goede ideeën gebruiken? Het boek ‘Boek: 101 posts voor op social media’ geeft je alle tips die je nodig hebt. Je kunt het hier bestellen. Heb je nog vragen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.