Oeps… De Mandemakers Groep in de shit!

Een keuken kopen, iedereen heeft er wel een mening over. Vaak gaat alles goed, maar soms ook helemaal niet. De grootste keukenboer van Nederland is De Mandemakers Groep. Deze zat afgelopen week flink in de shit door twee boze vloggers. Hun actie en video gingen viraal.

Bucket Boys

De Bucket Boys, of eigenlijk twee YouTube vloggers, hebben dit keer ingespeeld op de duizenden klachten over De Mandemakers Groep, het bedrijf achter keukengiganten zoals de KeukenConcurrent en Keuken Kampioen. Klachten zoals een ronduit agressieve verkoopstijl, tekenen voor iets waar je totaal geen weet van hebt en dan een annuleringsregeling hanteren van 30 procent. De Bucket Boys vonden het tijd om De Mandemakers Groep een poepie te laten ruiken en ze eens flink ‘te kakken’ te zetten!

30 procent annuleringsregeling

De YouTubers storen zich aan de annuleringsregeling van de keukenwinkels. De verkopers van de winkels zouden klanten laten tekenen om een keuken aan te schaffen, maar zelf denken de klanten dat ze voor een verlenging van de actieprijs tekenen, zodat ze er nog even over kunnen nadenken. Wie de verkoop daarna wil annuleren, moet 30 procent van de aanschafwaarde betalen.

Kleine lettertjes bij een keuken

“Omdat ze eigenlijk gewoon stront verkopen, gaan wij dat vandaag ook eens doen”, aldus de YouTubers in het filmpje. De Bucket Boys gingen bij het kantoor naar binnen en lieten de receptioniste tekenen voor een pakketje. “Zij las natuurlijk de kleine lettertjes niet, dus vervolgens belden we dat we 55 kuub mest kwamen bezorgen. Daar zaten ze helemaal niet op te wachten”, lacht Thijs, die samen met Joep ten Hove de Bucket Boys vormt.

16.000 kilo paardenmest

Natuurlijk kon de bestelling geannuleerd worden. Tegen de, je raadt het al, 30 procent annuleringsregeling. Omdat het pakketje werd geannuleerd, besloten de jongens toch 30 procent van de mest voor in de hoofdingang van het kantoor te storten. En zo werd er vrijdagmiddag 16 kuub paardenmest voor de ingang van het kantoor gestort.

Strontstunt gaat viraal

De video waarin De Mandemakers Groep te kakken wordt gezet door de geïrriteerde vloggers gaat viral. Op Facebook is de video al meer dan 75.000 keer bekeken en op YouTube al bijna een half miljoen keer.

Negatieve Public Relations

Deze actie is natuurlijk geen reclame voor De Mandemakers Groep en levert alleen maar reputatieschade op. Op de website van DMG is geen reactie te vinden over deze actie. Ook op hun social media kanalen blijft het angstvallig stil. Welke crisiscommunicatie-expert helpt ze uit deze PR-crisis?