YouTube moet het opnemen tegen Facebook

YouTube is natuurlijk hét videoplatform. Als we willen socializen, dan gaan we naar Facebook. Willen we lekker ontspannen videootjes kijken, dan gaan we naar YouTube. Toch?

Facebook ‘pikt’ steeds meer viewers

Het blijkt dat we allang niet meer speciaal naar YouTube gaan om video’s te bekijken. Hier zijn er namelijk ook genoeg van te vinden op Facebook. Als we daar dan toch al zijn om te socializen, dan kunnen we net zo goed ook direct een video kijken om ons te vermaken. En zo ‘steelt’ Facebook steeds meer viewers van YouTube.

Visueel wordt de trend

We merken al heel sterk dat visueel echt de trend aan het worden is. Voorheen werden er uitsluitend woorden geplaatst op Facebook, gevolgd door de foto’s en afbeeldingen. Infographics kwamen ook steeds meer voorbij. Nu zien we dat bewegende animaties het over gaan nemen. We plaatsen liever een video dan een foto, en de uitsluitend geschreven post is al helemaal ‘not done’. Zonder video doe je niet mee met de trends.

Voordelen van de video

Het is natuurlijk ook zo dat een video veel voordelen heeft in vergelijking tot de foto. Eindeloos puzzelen op een afbeelding of een infographic; hoe krijg je nu duidelijk hoe je product werkt? Tegenwoordig heel simpel. Je laat het gewoon zien! Het bespaart tijd, het bespaart moeite en daarnaast levert het ook nog heel wat extra punten op, want je maakt je presentatie direct een stuk persoonlijker.

Facebook biedt steeds meer mogelijkheden

Er was natuurlijk al de optie om video’s van YouTube te delen op je Facebook account, maar de mogelijkheden worden steeds verder uitgebreid. Denk bijvoorbeeld aan Live Video op Facebook. Helemaal trendy tegenwoordig!

‘Facebook wint het nooit!’

We kijken steeds meer video’s op Facebook in plaats van op YouTube. Niet gek, want via Facebook kunnen we overal live bij zijn. Zo kan je live zien hoe iemand een maaltijd staat klaar te maken, zodat je een nieuw recept hebt, maar je kan ook live bij een optreden zijn. Z zijn de live optredens in diverse wereldsteden van Passenger regelmatig live bij te wonen via Facebook. Behoor jij tot die mensen die over de strijd tussen YouTube en Facebook denkt: ‘Dat wint Facebook nooit’? Dan zal je teleurgesteld zijn als wij je vertellen dat Facebook al heeft gewonnen. YouTube heeft per dag gemiddeld 5 miljoen views. Facebook heeft er dagelijks al 3 miljoen meer!

Tijd voor een bedrijfsvideo?

Een bedrijfsvideo op Facebook is zo gek nog niet, zeker niet als je je bedenkt dat Facebook op dit moment populairder is als het om video’s gaat dan videogigant YouTube. Dit is hét moment! Natuurlijk kan je het maken van je bedrijfsvideo uitbesteden als je dit wilt.