Google Data Studio sjablonen gebruiken voor optimale inzichten

Het is altijd belangrijk om goed inzicht te hebben alle relevante data voor je bedrijf. Je wilt gegevens visualiseren, zodat je optimale inzichten hebt voor een betere besluitvorming binnen je bedrijf. Je wilt ook serieus voordeel verkrijgen als het gaat om concurrentiemogelijkheden. Google Data Studio helpt je om gegevens te visualiseren. Je krijgt de juiste inzichten en je kunt activiteiten hierop aanpassen.

Waarom is Google Data Studio zo interessant?

Voor het visualiseren van data kun je natuurlijk gebruik maken van veel verschillende tools. Wat maakt Google Data Studio nu zo interessant? Hier zijn meerdere redenen voor. Een belangrijk voordeel is dat de tool voor iedereen toegankelijk is. Daarnaast is het gratis. Hier staat tegenover dat je er heel veel waardevolle informatie uit kunt halen. Deze informatie kun je gebruiken voor je medewerkers, voor je klanten en voor je marketingteam.

Welke Google Data Studio sjablonen zijn interessant?

Een ander heel praktisch voordeel van Google Data Studio is wel dat je gebruik kunt maken van tal van sjablonen. Het belangrijkste voordeel hiervan is dat je niet van schets af aan hoeft te beginnen. Let erop dat niet alle sjablonen gemaakt zijn door het team van Data Studio. In het gedeelte ‘Marketingsjablonen’ kun je veel interessante sjablonen vinden van het Data Studio team zelf, welke zeer bruikbaar zijn. Wij geven je inzicht in 3 interessante marketingsjablonen, die zeker goed toe te passen zijn.

1. Het Google Analytics Gedragsoverzicht

We kennen natuurlijk allemaal de enorme waarde van Google Analytics. Speciaal hiervoor is ook een handig marketingsjabloon te vinden, namelijk het Google Analytics Gedragsoverzicht, ook wel het GA-Gedragsoverzicht. Dit sjabloon biedt je een compleet dashboard waarop je alle informatie uit dit gedeelte af kunt lezen.

2. De Technische Prestatie-indicatoren

Je kunt gebruik maken van een sjabloon voor de Technische Prestatie-indicatoren. Deze is zeker ook interessant om te gebruiken. Dit sjabloon is er speciaal voor je website. Het geeft je een optimaal inzicht in hoe jouw website realtime presteert. Je kunt zien wat de specifieke laadtijden van diverse pagina’s zijn. Indien nodig kun je de laadtijden verbeteren. Daarnaast krijg je JavaScript inzichten, welke heel nuttig kunnen zijn. Ook kun je direct eventuele 404-fouten op je website opsporen om te verhelpen, waardoor je minder online bezoekers verliest.

3. Het Mixrapport

Een ander mooi sjabloon om te gebruiken is het Mixrapport voor betaalde kanalen. Dit sjabloon wordt gebruikt om meer inzicht te krijgen in de prestaties van jouw advertenties op social media. Het gaat dan om alle social ads, zoals op Instagram, Facebook of LinkedIn. Het is altijd belangrijk om goed te weten hoe je betaalde advertenties op social media presteren, zodat je de advertenties kunt blijven optimaliseren. Dit sjabloon biedt je de juiste inzichten.

Gebruik Google Data Studio om prestaties te optimaliseren

Google Data Studio biedt je veel mogelijkheden om verschillende prestaties te optimaliseren, van websiteprestaties tot prestaties van je advertenties op social media. Zie je dat jouw social media prestaties niet zo goed zijn als je wel had gehoopt, maar weet je niet goed hoe je moet optimaliseren? Volg dan eens een social media training bij ons. Wij helpen je graag verder om het maximale uit al je social media activiteiten te halen.