5 Manieren om je bedrijf met social media te laten groeien

Iedere ondernemer wil zijn of haar bedrijf zien groeien. Dat is logisch. Je werkt er immers hard voor. Social media kunnen je zeker helpen om je bedrijf te laten groeien, maar dan moeten de sociale kanalen wel op de juiste wijze aangesproken worden. Wij geven je graag wat interessante ideeën.

Zo kun je jouw bedrijf laten groeien met social media

Diverse sociale netwerken, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn, hebben interessante functies die je kunt gebruiken om je bedrijf te laten groeien. Soms kunnen de kleinste acties op een sociaal netwerk zorgen voor een positief effect op je bedrijfsgroei. Hieronder vind je 5 manieren om je bedrijf te laten groeien met social media.

1. LinkedIn gesprekken

Maak eens een LinkedIn Outreach campagne om contact te leggen met professionals binnen je niche. Je kunt al beginnen met het ontdekken van – en zoeken naar – je branche sleutelwoord. Leg contacten met mensen en neem jezelf voor om elke dag vijf personen te benaderen voor een kort gesprekje van maximaal vijf minuten. Doe dit een week per maand, zodat het je niet te veel tijd gaat kosten. Probeer eens hulp aan te bieden of vraag eens om advies. Je zal zien dat je bedrijf uiteindelijk groeit door deze contacten.

2. Twitter Geavanceerd Zoeken

Twitter heeft een super handige functie die je goed in kunt zetten om je bedrijf te laten groeien. Je kunt namelijk gebruik maken van Geavanceerd Zoeken op Twitter. Hiermee kun je je eens goed verdiepen in de keywords die worden gebruikt door mensen waar jij contact mee wilt leggen. Ontdek welke hashtags zij gebruiken en kom op die manier in contact met de mensen die jouw bedrijf kunnen laten groeien. Probeer elke dag vijf nieuwe mensen toe te voegen waar je echt iets aan hebt.

3. Kies je Facebook Publiek

Facebook heeft ook een praktische functie, namelijk Facebook Audience Insights, de tool waarmee je inzicht krijgt in je publiek. Je kunt gebruik maken van de diverse sleutelelementen om te filteren. Je kunt onder meer filteren op plaats, interesses en demografie. De functie is ook ideaal om eens een concurrerend onderzoek uit te voeren. Hier leer je veel van en je kunt er direct mee aan de slag.

4. Gebruik hashtags

Diverse sociale kanalen zijn ideaal voor het gebruiken van hashtags, zoals Twitter en Instagram. Hashtags zijn er niet voor niets. Je kunt ze gebruiken om een heel specifieke groep mensen te bereiken. Gebruik ze daarom ook zeker, maar onderzoek wel van tevoren goed welke hashtags voor jou relevant zijn. Ga niet aan de slag met trending hashtags waar je totaal geen link mee hebt. Je laat je bedrijf groeien door het juiste publiek te bereiken en alleen de juiste hashtags helpen je daarbij.

5. Influencers

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om samen te gaan werken met influencers. Een heel goed idee, want deze bedrijven kunnen vaak goed profiteren van de samenwerking. Zoek dus een influencer die goed bij jou en je bedrijf past en kijk eens of er een leuke samenwerking mogelijk is. Het is wel belangrijk dat je kiest voor een influencer die zelf 100% achter jouw bedrijf, merk of product staat.

Meer social media tips nodig?

Het is niet eenvoudig om je bedrijf goed op de kaart te zetten op social media. Het gaat nu eenmaal niet vanzelf. Kun jij nog wel wat meer social media tips gebruiken of heb je het idee dat je niet helemaal up to date bent? Dan zijn onze social media trainingen zeker iets voor jou!