Google mijn Bedrijf: deel eenvoudig posts!

Google Mijn Bedrijf wordt door veel bedrijven maar eenmalig aangesproken, namelijk om dit te activeren. Dit is jammer, want Google heeft vorig jaar veel veranderingen doorgevoerd die ervoor zorgen dat bedrijven veel voordeel kunnen halen uit Google Mijn Bedrijf. Eén van de nieuwe functies die in 2017 werd toegevoegd is Google Posts. Maak jij hier al gebruik van?

Hoge relevantie van Google Posts

Google Mijn Bedrijf is een stuk interessanter geworden door toevoeging van Google Posts. Je stelt het eenvoudig via Google Mijn Bedrijf in en vervolgens wordt elke post direct opgenomen in de zoekresultaten. Dit gebeurt in de vorm van de welbekende snippet, waardoor je direct een groot publiek weet te bereiken. De zoekers krijgen direct de juiste content onder ogen en de weg naar het vinden van de juiste informatie wordt vele malen verkort. Het is dan ook vooral de hoge relevantie van de Google Posts voor de zoekers dat zorgt voor het succes.

Altijd vers nieuws

Google zorgt ervoor dat je Google Posts up to date blijven om te voorkomen dat zoekers via jouw bedrijf bij oud nieuws terecht komen. Dit doet Google door de Posts steeds te verwijderen na een periode van 7 dagen. Het is dan ook niet zo dat je met elke Post een nieuwe permanente positie in de zoekresultaten weet te bemachtigen. Bij Google Posts draait het om relevante nieuwtjes en informatie die nu – op dit moment – belangrijk zijn. Dit zorgt ervoor dat Google Posts heel interessant zijn voor onder meer het promoten van evenementen en acties.

Posten via Google Mijn Bedrijf

In deze video laten wij je zien waarom het belangrijk is om regelmatig te gaan posten in Google Mijn Bedrijf.

Korte Google Posts

De Google Posts zijn relatief kort, dus je hoeft er zeker geen heel blog van te maken. Je hebt de ruimte om tot 300 woorden te schrijven. Dit is vergelijkbaar met een ruim half A4 en zou zeker voldoende moeten zijn voor het overbrengen van jouw boodschap. Google zou Google natuurlijk niet zijn als deze je niet ook helpt aan extra kansen. Je kunt dan ook eenvoudig een passende call to action button toevoegen aan je Post.

Hoger in Google komen

Door gebruik te maken van Google Mijn Bedrijf vergroot je je vindbaarheid in Google. Vergeet echter niet om te denken aan linkbuilding, content posten en een goede techniek. Google Posts zorgen dus niet voor permanente nieuwe posities in Google, maar dragen wel bij aan een optimalisatie van je vindbaarheid. Je hebt immers met Google te maken en alles draait om vindbaarheid. Met Google Posts kun je dus effectief aan je SEO werken als onderdeel van je totale SEO-activiteiten, zoals het publiceren van relevante content, infographics, foto’s en video’s.

Social media strategie

Het gebruik van Google Mijn Bedrijf is een gouden kans om direct in contact te komen met (potentiële) klanten die zoeken naar je bedrijf. Ga daarom actief gebruik maken van deze mogelijkheid. Het bereik zal erg hoog zijn! Heb je geen tijd of weet je niet wat je moet posten, dan kunnen wij je daarbij helpen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden van het uitbesteden van je social media te bespreken.