Waarom zou je anno 2017 kiezen voor acquisitie?

Veel ondernemers denken bij acquisitie aan het benaderen van prospects en klanten via de mail, maar waarom pakken we niet meer gewoon de telefoon op om even een belletje te plegen? Telefonische acquisitie kan ondernemers veel opleveren. Natuurlijk is het best een stap om te zetten, zeker als je niet (meer) gewend bent om telefonisch contact te zoeken, maar het is het absoluut meer dan waard.

Telefonische acquisitie zorgt ervoor dat je opvalt

Laten we eerlijk zijn. Tegenwoordig regelt bijna iedere ondernemer de zaken online. Er wordt volop gebruik gemaakt van social media, er worden steeds meer webcare afdelingen opgezet en ook WhatsApp wordt aangesproken voor de communicatie. Er zijn ondernemers die geen vaste telefoonlijn meer hebben en er zijn erbij die telefonisch helemaal niet bereikbaar zijn. Heb je er wel eens over nagedacht dat dit dé tijd is waarin je juist op kunt vallen door wel die ouderwetse hoorn eens van de haak te pakken en een nummer van een prospect te draaien? Door prospects en klanten telefonisch te benaderen maak je nu een betere indruk dan twintig jaar geleden, waarin we nog niet via het wereldwijde web leefden.

De belangrijkste voordelen van telefonische acquisitie

Je kunt echt nog goed je voordeel doen met telefonische acquisitie. Wij hebben de belangrijkste voordelen van telefonische acquisitie voor je op een rijtje gezet:

  • Je kunt je optimaal voorbereiden op een gesprek door gebruik te maken van de beschikbare informatie online.
  • Je kunt eerst contact leggen via social media, zoals LinkedIn, om vertrouwen op te bouwen. Dit zorgt ervoor dat telefonisch contact makkelijker verloopt en de tegenpartij zal direct meer waardering voor je hebben.
  • Telefonische acquisitie is een relatief goedkope manier om prospects en klanten te bereiken.
  • Je kunt veel nieuwe contacten leggen in relatief korte tijd.
  • Je kunt continuïteit realiseren van je omzet.
  • Het is mogelijk om direct feedback te ontvangen en hier ook meteen iets mee te doen.
  • Je kunt de doelgroep op een heel gerichte wijze benaderen.
  • De naamsbekendheid van de onderneming wordt makkelijk vergroot.

Acquisitie uitbesteden aan een professional

Ondanks de voordelen hebben veel ondernemers toch moeite met telefonische acquisitie. Gelukkig kun je de acquisitie ook uitbesteden aan een ervaren partij die de taken op professioneel niveau van je overneemt.