Wat heeft jouw webcare te bieden?

De tijd is aangebroken waarin we al een beetje raar opkijken als we een vacature voorbij zien komen waarin gevraagd wordt naar een callcentermedewerker. Callcenters.. waren die niet al ingeruild voor de webcare afdelingen?

Callcenters verdwijnen waar webcare stagiaires verschijnen

Steeds meer ondernemingen heffen hun callcenter op en laten hier webcare voor terugkomen. De telefoon kan tegenwoordig makkelijk door een handjevol personen worden gehanteerd, terwijl er voor webcare steeds meer tijd gereserveerd moet worden. Het maakt hierbij niet uit of je webcare via Facebook aanbiedt of bijvoorbeeld via Twitter. Webcare wordt gewoon hét callcenter van nu, en de meeste bedrijven schakelen stagiair(e)s in om de webcare te verzorgen.

Duidelijke afspraken weergeven

Als je jouw callcenter inruilt voor een webcare afdeling, dan is het heel belangrijk om aan je klanten duidelijk te maken wat zij wel en niet mogen verwachten van jouw webcare. Mensen zijn namelijk tegenwoordig al snel geneigd om te verwachten dat zij altijd binnen een uur antwoord hebben, maar dit is lang niet altijd haalbaar voor ondernemingen. Je wilt geen boze reacties omdat je webcare volgens de klant te wensen overlaat, dus stel duidelijke regels met betrekking tot jouw webcare, en maak deze ook duidelijk aan de klant. Denk hierbij aan de volgende zaken:

  • Geef duidelijk aan welke diensten webcare wel kan aanbieden, en welke niet.
  • Laat weten wanneer de webcare bereikbaar is, en wanneer niet.
  • Geef aan met welke responstijd men rekening moet houden.
  • Het is handig om aan te geven in welke situaties de responstijd mogelijk overschreden kan worden.
  • Het is altijd goed om te vermelden welke andere mogelijkheden klanten hebben om contact op te nemen.

Het callcenter helemaal sluiten?

Het is inderdaad zo dat callcenters helemaal aan het verdwijnen zijn, maar dit betekent niet dat telefonisten niet meer nodig zijn. Er zullen zeker in de komende jaren nog genoeg mensen zijn die gewoon ‘lekker ouderwets’ willen bellen naar jouw onderneming, en dan is het wel belangrijk dat deze optie ook nog bestaat.

Webcare uitbesteden

Wil jij wel een webcare service bieden, maar zie je dit eigenlijk helemaal niet zitten? Dan kan je webcare uitbesteden. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.