Acquisitie

Het doen van acquisitie voor B2B bedrijven is vaak een gedoe en niemand heeft er zin in. Tegenwoordig kiezen ondernemers en account managers er niet zo snel meer voor om de telefoon op te pakken en bestaande relaties te bellen. Laat staan dat zij zomaar bellen naar nog onbekende partijen om te zien of daar mogelijkheden voor nieuwe zakenrelaties te vinden zijn. We gebruiken liever andere communicatiewegen, zoals bijvoorbeeld social media, en raken eigenlijk steeds meer vervreemd van het toch wel nodige telefonische contact op persoonlijk niveau.

Van social media naar acquisitie

U wilt via social media natuurlijk zoveel mogelijk leads genereren en de sociale netwerken lenen zich hier uitstekend voor. Helaas is het zo dat deze leads te vaak blijven liggen omdat er geen opvolging aan gegeven wordt. Dit kan meerdere redenen hebben, maar een gebrek aan tijd om even een telefoontje te plegen is hier wel een belangrijke oorzaak van. Zo haal u in feite nog weinig uit de leads die u via social media en content marketing weet te genereren. Zonde! Wellicht is het een goede optie om de acquisitie uit te besteden, zodat er wel omzet komt uit uw leads!

Acquisitie uitbesteden

U kunt uw acquisitie uitbesteden in een voordelige abonnementsvorm. Zo weet u zeker dat ook dit goed geregeld is en dat u echt optimaal voordeel kunt halen uit uw leads. U hebt er zelf geen omkijken naar, dus u ondervindt er geen stress van en u hoeft er ook geen tijd in te investeren. Een ideale oplossing met maximaal profijt! Vraag ons gerust eens vrijblijvend om meer informatie of advies op basis van uw specifieke bedrijfssituatie en verkoopdoelen.

Ja, ik wil mijn acquisitie uitbesteden!

Acquisitie no cure no pay

U kent de term ‘no cure no pay’ vast wel. Het is voor de klant een verleidelijke keuze, maar het is niet aan te raden om uw acquisitie uit te besteden bij een ‘no cure no pay’ callcenter. Zij lopen extra veel risico en zullen dus zoveel mogelijk afspraken proberen te maken. Met als gevolg dat de kwaliteit droevig laag is en u dus alsnog geen extra omzet hebt. Als u acquisitie in een B2B markt doet, dan raden wij u af om op basis van ‘no cure no pay’ te gaan werken.