7 Redenen om visuele inhoud op te nemen in je marketingstrategie

Visuele inhoud hoort thuis binnen je marketingstrategie. Dat is misschien een heel statement, maar het is absoluut waar. Visuals bereiken namelijk grootse prestaties, voor ieder bedrijf. Zo kun je meer mensen bereiken met een visual dan met een geschreven post op social media. Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld.

De statistieken geven je het bewijs

Er zijn nog steeds bedrijven die twijfelen over het al dan niet opnemen van visuals in de marketingstrategie. Wij zijn ervan overtuigd dat dit heel verstandig is, maar we kunnen ons voorstellen dat je daar ook wel wat onderbouwing bij wilt hebben. Wij geven je 7 statistieken, ofwel redenen, die je vertellen dat het nu echt tijd is om visuele inhoud op te nemen in je marketingstrategie.

1. Bijna iedereen kijkt online video

Online video wordt groter, en groter, en groter! De statistieken liegen er zeker niet om. We gaan elk jaar meer online video kijken en dat is iets om als bedrijf goed op in te spelen. Op dit moment bekijkt maar liefst 85 procent van alle internetgebruikers met regelmaat video’s op internet.

2. Lange kijktijd per dag

Veel mensen scrollen meerdere keren per dag even door hun tijdlijnen op de sociale kanalen. Bij video’s blijven zij toch even iets langer stilstaan. Ook mensen die bewust gaan zoeken naar video’s, zoals op YouTube, blijven relatief lang kijken. Op dit moment is de dagelijkse kijktijd gemiddeld 1 uur en 37 minuten. Hierbij gaat het om de personen die online video kijken via smartphone of tablet.

3. Online video wint het van de televisie

Het werd al een heel tijdje voorspeld, maar nu is het werkelijkheid geworden. Online video heeft het inmiddels ruimschoots gewonnen van de oude, vertrouwde televisie. Maar liefst 60 procent van de kijkers geeft aan liever online video te kijken dan televisie.

4. Langere tijd op een webpagina

We hoeven natuurlijk niet alleen naar social media te kijken als het gaat om het effect van video. Online video op je website is namelijk ook een heel goed idee. Mensen besteden gemiddeld 2,6 keer meer tijd op een webpagina mét visuals dan op een webpagina zonder visuals.

5. Verhoging van de conversie ratio

Een hogere conversie.. dat willen we toch allemaal? Ook dan is het ideaal om aan de slag te gaan met online video. Bedrijven die video gebruiken zien de conversie ratio namelijk stijgen met gemiddeld 34 procent.

6. Hogere CTR

Een hogere conversie ratio hangt vaak samen met een hogere CTR en dat is hier zeker niet anders. De CTR is de Click Through Ratio, ofwel de doorklikratio. Ook deze komt een stuk hoger te liggen door online video. Gemiddeld zien de bedrijven die video gebruiken een toename van de CTR van gemiddeld 27 procent.

7. Meer klikken op Facebook ads

Facebook advertenties kun je natuurlijk vormgeven zoals je zelf wilt. Ook hier zien we dat de video ads het veel beter doen dan de advertenties met enkel een afbeelding of helemaal geen visuals. Maar liefst 59,3 procent van de marketeers zegt dat Facebook video ads zorgen voor een flinke toename van klikken.

Tijd voor online video!

Hebben wij voldoende onderbouwd waarom ook jij aan de slag moet gaan met online video? Dat moet natuurlijk bijna wel. Veel duidelijker dan dit wordt het niet.. Maar, je moet het nog wel even doen en ook daar worstelen veel bedrijven mee. Het maken van een video is niet eenvoudig, zeker niet als je geen (camera)ervaring hebt. Natuurlijk helpen wij je graag. Neem vrijblijvend contact met ons op om te ontdekken wat wij voor jou kunnen betekenen.