Zo verbeter je je conversieratio

De conversieratio verbeteren behoort tot de doelen van veel bedrijven. De weg naar het bereiken van dit doel is vaak minder duidelijk. Veel bedrijven vinden het lastig om de conversieratio te optimaliseren en weten eigenlijk niet goed welke richting zij op moeten om hun doel te bereiken.

Zo kun jij je conversieratio verbeteren

Er zijn veel manieren om de conversieratio te verbeteren. Niet alle manieren zullen in het bijzonder weggelegd zijn voor jouw bedrijf. Kijk daarom ook altijd goed naar wat wel en niet past bij jouw onderneming. Wij geven je graag 5 ideeën om je conversieratio te verbeteren.

1. Realiseer een sterk persoonlijk merk

Wanneer je eigenlijk niet weet waarin jouw merk zich van de concurrentie onderscheidt, dan kun je niet verwachten dat het publiek dit wel weet. Social media vormen dé plek om duidelijk te maken wat jou uniek maakt. Jij weerspiegelt jouw bedrijf en dat betekent dat jij moet werken aan een sterk persoonlijk merk. Zet jezelf neer als de expert en autoriteit in jou vakgebied.

2. Beantwoord de belangrijkste vraag

Het is belangrijk om duidelijk antwoord te geven op de belangrijkste vraag. Wat is de belangrijkste vraag dan? Dat is “wat heb ik eraan?” en daar ga jij mee aan de slag. Het is aan jou om je doelgroep duidelijk te maken wat zij eraan hebben om met jou in zee te gaan. Waarom ben jij waardevol voor jouw doelgroep? Leg dit duidelijk uit.

3. Word creatief

Creativiteit wordt steeds belangrijker. Je krijgt er meer en meer concurrentie bij op social media en dat betekent dat het lastiger wordt om jezelf te onderscheiden van alle anderen. Het is nodig om creatief te zijn. Laat elk stukje content ‘jij’ schreeuwen naar je doelgroep. Zorg dat jouw doelgroep zich direct optimaal aangesproken voelt door jouw posts. Dat is dé manier om op te vallen in die grijze massa die gevormd wordt door jouw concurrentie.

Conversieratio verbeteren

4. Onderwijs jouw doelgroep

Jouw doelgroep weet al veel, maar niet alles. Jij weet zelf immers ook niet alles. Maar als expert in jouw branche kun jij je doelgroep wel veel nieuws leren en dat is belangrijk voor je doelgroep. Mensen hebben namelijk een natuurlijke honger naar kennis en deze honger kun jij stillen door te praten over dingen die belangrijk zijn voor jouw publiek. Leer hen iets nieuws, iets interessants en iets intrigerend.

5. Zorg voor snelheid

Consumenten verwachten steeds meer snelheid van bedrijven. Je kunt je voorsprong op concurrentie in één klap verliezen als jij traag bent met reageren. Zorg voor voldoende snelheid. Neem de tijd om te reageren op je doelgroep en je zal hier zeker voor worden beloond. Een mogelijke klant neemt de tijd om een vraag of probleem aan jou voor te leggen. De consument ziet het als respectvol als jij op korte termijn reageert en hier kun je goed je voordeel mee doen.

Wil jij ook je conversieratio verbeteren?

Heb jij het verbeteren van je conversieratio ook op je lijstje met doelstellingen staan, maar kun je wel wat hulp en ondersteuning gebruiken? Wij helpen je natuurlijk graag. Volg eens een social media training bij ons of neem vrijblijvend contact op om te ontdekken wat wij precies voor jou kunnen betekenen.