5 tips om te scoren met betere blogs op je website

Als bedrijf wil je je website natuurlijk voorzien van goede blogs. Uiteindelijk leveren goede blogs je meer websiteverkeer op, maar ook meer naamsbekendheid, een betere online vindbaarheid en uiteindelijk ook meer verkopen. Een deel van het succes van je bedrijf kan worden teruggevonden in je blogs, en vooral de kwaliteit daarvan. Maar hoe verbeter je je blogs op effectieve wijze?

Gebruik deze tips om je blogs te verbeteren

Wij hebben een lijstje opgesteld met 5 handige tips die je kunt gebruiken om je bestaande en / of nieuwe blogs te verbeteren. Als jij meer succes uit je zakelijke blogs wilt halen, dan helpen deze tips je gegarandeerd op weg.

1. Doe je huiswerk

Besteed altijd voldoende tijd aan het doen van onderzoek naar je blogonderwerp. Spring niet in het diepe en start niet met schrijven voordat je zelf echt alles weet over het onderwerp. Je wilt jezelf neerzetten als expert. Om dit te kunnen doen moet je eerst daadwerkelijk een expert máken van jezelf. Google is hierin natuurlijk je beste vriend. Lees en leer!

2. Doe zoekwoordenonderzoek

Tegenwoordig hoef je je zeker niet meer te houden aan een vaste keyword density, ofwel een vast percentage keywords binnen iedere tekst. Liever niet zelfs, want die vlieger gaat niet meer op. Dit betekent natuurlijk niet dat je geen aandacht hoeft te besteden aan keywords. Beter van wel! Doe het alleen subtieler en ‘losser’ dan voorheen. Voer een goed zoekwoordenonderzoek uit en kies het liefst voor een aantal long tail keywords om de boventoon te voeren in je blog. Het is goed om ervoor te zorgen dat de keywords op heel natuurlijke wijze opgaan in de tekst, zodat ze goed zijn voor Google, maar niet hinderlijk zijn voor de lezer.

3. Ken je niche optimaal

Veel bedrijven kennen hun niche tot op een vrij beperkt niveau. Zij weten op zie zij focussen in het algemeen, maar niet tot in het detail. Dit betekent dat je je niet volledig kunt richten op je niche. Het is belangrijk om iedere kleinigheid van je niche te leren kennen, zodat je hier optimaal op in kunt spelen in je blogs. Uiteindelijk kun je jouw doelgroep het best bereiken door hen persoonlijk aan te spreken zoals zij dat graag zien.

4. Neem een standpunt in

Het komt vaker voor dat bedrijven zichzelf tegenspreken binnen een eigen blog. In het eerste deel van het blog wordt een andere houding aangenomen dan in het tweede deel, bijvoorbeeld. Niets is frustrerender dan een blog lezen waarin de schrijver zichzelf tegenspreekt of waarin de middenweg wordt gekozen als standpunt. Je hebt een duidelijk standpunt nodig om mee te beginnen. Stel dus je standpunt vast en schrijf op basis daarvan. Zo geef je duidelijk aan waar jij voor staat, ook wanneer anderen het hier niet altijd mee eens zijn. Natuurlijk moet je wel altijd uitkijken met de meest gevoelige onderwerpen.

5. Zorg dat je authentiek bent en blijft

Authenticiteit is heel belangrijk wanneer het gaat om zakelijke blogs. Met authenticiteit kun je namelijk veel bereiken, zoals meer loyaliteit en een betere binding met de lezers. Het is aan jou om authentiek te zijn, maar ook om dit in de toekomst te blijven. Natuurlijk kun je je laten inspireren door anderen voor het schrijven van je blogs, maar zorg ervoor dat je altijd trouw blijft aan je eigen authenticiteit.

Je kunt ook je blogs uitbesteden

Voor veel bedrijven blijft het lastig om het zakelijke blog effectief te maken en te houden. Het kan ontbreken aan inspiratie, maar ook aan tijd of wilskracht. In dit geval is het een goede stap om te kiezen voor uitbesteding van je zakelijke blog. Hierin staan wij natuurlijk graag voor je klaar.