7 Redenen om te gaan focussen op visuals

Visuals zijn al tijden aan populariteit aan het winnen. Meerdere statistieken vertellen ons al enkele jaren dat het goed is om meer te gaan focussen op visuals. Hierbij kun je natuurlijk denken aan fotomateriaal, maar video is eigenlijk nóg belangrijker. Focus jij nog niet op visuals? Dan heb je nu echt alle reden om ermee te beginnen.

Dáárom ga je focussen op visuals!

Veel bedrijven hebben even afgewacht. Zeker in de wereld van social media zien we vaak veranderingen. Niet iedere verandering wordt een aanhoudende trend. Natuurlijk wil je niet investeren in iets waar je uiteindelijk niets uit weet te halen. De tijd van wachten is nu echt voorbij als het gaat om visuals, want we hebben het hier zeker over een aanhoudende, groeiende trend. Wij geven je 7 redenen om nu echt te gaan focussen op visuals.

1. Video wordt gewoon steeds groter

Video weet steeds meer aan terrein te winnen. YouTube is natuurlijk wel echt hét kanaal van videocontent. Als video groeit, dan zien we het hier. De resultaten liegen er niet om. Op dit moment wordt er elke minuut meer dan 500 uur aan videocontent op YouTube geplaatst.

2. De engagement op Facebook is veel groter

YouTube mag de grootste zijn als het om video gaat, maar op andere sociale kanalen wordt video ook steeds groter. Laten we eens naar Facebook kijken, bijvoorbeeld. Hier verhoog je de engagement met 6,13 procent wanneer je kiest voor videocontent. Post je uitsluitend zonder videocontent? Dan blijft de engagement steken op slechts 3,6 procent.

3. Video wordt door iedereen begrepen

Het lezen van een tekst, als is het maar een korte post, vraagt om tijd. De woorden moeten gelezen worden om te begrijpen waar het over gaat. Bij video ligt dit heel anders. De menselijke hersenen hebben namelijk slechts 1/10 van een seconde nodig om een afbeelding te begrijpen.

4. Bijna dubbel zo veel blog views

Zakelijke blogs zijn natuurlijk heel belangrijk en deze worden zeker ook goed gedeeld via social media. De afbeeldingen of het videomateriaal bij een blog kunnen het verschil maken als het om views gaat. Het is namelijk zo dat de blogs mét visuele toevoegingen maar liefst 94 procent meer views krijgen.

5. Persberichten worden beter bekeken

Meer views bereik je zeker niet alleen door je blog aan te vullen met visuals. Dit geldt eigenlijk voor alle soorten content. Iedere vorm van tekstuele content krijgt meer views wanneer er visuals aan toe worden gevoegd. Zo krijg je ook 55,4 procent meer views als je visuals toevoegt aan je persberichten.

6. Meer websiteverkeer

Visuals zorgen voor een toename van het verkeer naar je website. Meer traffic is altijd aantrekkelijk! Maar liefst 87 procent van alle video marketeers geeft aan dat video zorgt voor een verhoging van het verkeer naar de website.

7. Meer verkeer = meer verkopen

In de meeste gevallen betekent meer websiteverkeer direct ook meer sales. Van alle video marketeers geven 4 op de 5 aan dat de verkopen zijn toegenomen sinds video wordt ingezet.

Start nu met visuals!

Bovenstaande redenen geven je een idee waarom het zo belangrijk is om op visuals te focussen, maar er zijn natuurlijk nog tal van redenen. Zorg voor sterke visuals bij al je content en je haalt er gegarandeerd veel voordeel uit. Kun je wel wat hulp gebruiken, bijvoorbeeld bij het maken van pakkende video’s? Wij staan voor je klaar. Neem gerust contact met ons op.