Gebruik jij de marketing regel van 7?

De marketingregel van 7 is een unieke regel die door steeds meer marketeers wordt toegepast. Het is niet alleen een regel die zorgt voor meer resultaat, maar het is ook een regel die het werk van de gemiddelde marketeer zelf nét even wat makkelijker maakt. Heb jij niet eerder gehoord van de marketingregel van 7? Dan vertellen wij je er natuurlijk graag meer over.

Wat is de marketingregel van 7 precies?

De marketingregel van 7 is gebaseerd op de logica die verklaart dat een persoon een product of dienst minstens 7 keer moet zien om een ​​actie te ondernemen. We hebben het dan over diverse soorten acties, van het geven van een like of het reageren tot het volgen en kopen van het product of afnemen van de dienst. Het idee is dus dat hetzelfde product of dezelfde dienst minimaal 7 maal onder de aandacht moet worden gebracht voordat mensen erop reageren. Vanuit deze gedachte is de marketingregel van 7 ontstaan.

Het gaat niet om het delen van exact dezelfde content

De marketingregel van 7 draait dus om het minimaal 7 keer onder de aandacht brengen van hetzelfde product of dezelfde dienst binnen een relatief korte periode. We kunnen hiervoor bijvoorbeeld een periode van een week tot maximaal een maand aanhouden. Hierbij is het niet de bedoeling dat je dezelfde tekst, dezelfde foto of dezelfde advertentie gewoon 7 maal deelt. Het is de bedoeling dat je gebruik maakt van de zogenaamde herbestemmingsoptie. Herbestemming is het proces waarbij een stuk inhoud wordt omgezet in meerdere typen. Je kunt hierbij denken aan meerdere soorten content, die je kunt delen op meerdere soorten media.

Voorbeelden van herbestemming

Je hebt een onderwerp gevonden dat jij wilt gaan belichten door middel van de marketingregel van 7. Dit onderwerp speelt dus de hoofdrol in 7 stukken content. Je kunt er een blogartikel over schrijven, een Instagram Reel over maken, een webinar aan wijden, een YouTube video over maken, een Facebook update over schrijven, een LinkedIn carrousel post over maken en een e-mail over versturen. Dit zijn dus 7 activiteiten rondom het ene onderwerp dat je hebt gekozen. Maak je meerdere video’s over het onderwerp? Zorg dan dat elke video, voor elk kanaal, uniek is. Plaats dus niet dezelfde video op twee verschillende netwerken. Omdat je wel steeds hetzelfde onderwerp gebruikt, en dus al lekker geïnspireerd bezig bent, werk je sneller en heb je zomaar ineens 7 stukjes content om in te zetten. Zo bespaar je tijd én bereik je meer actie.

Tijd om je content marketing te boosten?

De marketingregel van 7 is ideaal en kan door ieder bedrijf en elke marketeer worden ingezet. Natuurlijk is het altijd belangrijk dat je content van hoge kwaliteit is, waardevol en uniek. Kun jij nog wel verbeteren op dit vlak en wil je jouw content marketing optimaliseren? Dan kun je bij ons een content marketing training volgen. Zo boost je je content marketing en haal je nog meer voordeel (actie) uit elke post op social media.