Instagram Reels advertenties: de beste tips!

Instagram Reels wordt steeds populairder en dat betekent dat ook steeds meer bedrijven aan de slag gaan met adverteren binnen dit specifieke formaat op het platform. Natuurlijk wil je als bedrijf het maximale resultaat uit je social media advertenties halen. Dit is niet anders voor Instagram Reels advertenties. Het is belangrijk dat je het goed aanpakt om er succes uit te halen.

Gebruik deze tips voor Instagram Reels advertenties

De Instagram Reels advertenties kennen een andere advertentie indeling dan je mogelijk gewend bent. Het is daarom belangrijk om eerst goede aandacht te besteden aan hoe je precies omgaat met deze indeling. Wij geven je graag 5 slimme tips voor je Instagram reels advertenties.

1. Bekijk je concurrenten

Gebruiken jouw topconcurrenten Instagram Reels? Zo ja, wat is hun best presterende inhoud in termen van weergaven, vind-ik-leuks en opmerkingen? Noteer de Reels-inhoud waarmee jouw doelgroep zich het meest bezighoudt en gebruik dat inzicht bij het maken van advertentiemateriaal voor Reels en Reels advertenties. Bekijk tijdens het analyseren van jouw concurrenten ook hoe Instagram influencers in jouw niche Reels maken.

2. Maak gebruik van Reel Insights om te ontdekken wat werkt

De native analysetool van Instagram, Instagram Insights, stelt makers en bedrijven in staat om hun prestaties op Instagram beter te begrijpen. Voor Reels kun je nu statistieken zien zoals Plays, Accounts Reached, Likes, Comments, Saves en Shares in Insights. Om te zien hoe een specifieke Reel het doet, open je de rol vanuit je profiel, tik je op het pictogram met de drie stippen rechtsonder en tik je vervolgens op Inzichten. Op basis van deze cijfers kun je gemakkelijk bepalen welk type Reels-inhoud goed voor jouw bedrijf werkt. Draag die stijl naar voren om je Instagram Reels-advertenties te maken.

3. Zorg voor goede audio

Reels is Instagram’s antwoord op TikTok en de wereldwijd groeiende populariteit van hapklare video’s. Net als op TikTok is het synchroniseren van het juiste geluid met je Reel cruciaal. Je zou bijna kunnen zeggen dat de helft van de Reels-ervaring in de audio zit. Gebruik bij het maken van een Reels advertentie muziek, een trending audioclip (zorg er echter voor dat deze niet auteursrechtelijk beschermd is!) of maak je eigen leuke voice-over.

4. Zorg voor scherpe bijschriften

Vergeet niet om leesbare ondertitels toe te voegen. Ja, Reels is een audio-aangedreven ervaring, maar sommige van jouw kijkers kunnen door inhoud bladeren met het geluid uit. Daarnaast zijn er in jouw doelgroep ongetwijfeld ook mensen met gehoorproblemen te vinden. Deze personen wil je niet mislopen. Door ondertiteling bij jouw Reels advertenties op te nemen, zorg je ervoor dat iedereen zich met jouw inhoud kan bezighouden.

5. Houd het gefocust en leuk

Met Reels advertenties krijg je maximaal 30 seconden om jouw bericht te sturen. Als het bereik van jouw inhoud breed is, krijg je een onduidelijke en onaantrekkelijke advertentie die geen actie stimuleert. Definieer dus een enkele focus voor elk van je Instagram Reels advertenties. Wat je ook promoot, kies de beste onderdelen voor het uiteindelijke advertentiemateriaal. Kort en krachtig, daar gaat het om. Maak het niet te ingewikkeld.

Ga aan de slag met Instagram Reels advertenties

Instagram Reels zijn ongekend populair en dat betekent dat je er als bedrijf zeker veel voordeel uit kunt halen. Doe dit ook. Laat deze kans niet links liggen. Weet je niet goed waar je moet beginnen, of ben je al begonnen maar behaal je onvoldoende resultaat? Dan kun je je bij ons inschrijven voor een Instagram training. Wij helpen je graag om het maximale uit dit kanaal te halen.