Betalende klanten krijgen via LinkedIn: 5 tips!

Betalende klanten krijgen via social media is tegenwoordig een strategie die veel wordt toegepast. Social media kanalen kunnen je klantenkring zeker uitbreiden met waardevolle, betalende klanten. We zien verschillende sociale kanalen opduiken in de strategie van Nederlandse bedrijven. Ook LinkedIn komt hier steeds vaker in terug.

Zo kun jij ook betalende klanten krijgen via LinkedIn

LinkedIn is natuurlijk hét professionele netwerk en daarom is het ook een ideaal medium om in te zetten binnen je strategie voor het werven van betalende klanten. Wel is het dan heel belangrijk dat je het slim aanpakt, want jouw concurrentie is ook aanwezig op LinkedIn. Wij geven je graag 5 tips voor als jij ook betalende klanten wilt krijgen via LinkedIn.

1. Verkrijg referrals

Referrals zijn heel belangrijk, zeker ook op LinkedIn. Het is goed om je daar eens meer op te focussen als je er nu nog niet zo mee bezig bent. Om potentiële klanten te werven kun je gebruik maken van de zogenaamde introductie tool op het platform. Hiermee verkrijg je relatief eenvoudig waardevolle referrals.

2. Word onderwerp van gesprek

Alles draait om aandacht op social media, ook op LinkedIn. Als je geen aandacht krijgt, dan haal je er ook geen succes uit. Houd dit altijd in gedachten, bij alles wat je plaatst. Wanneer je het slim aanpakt, dan kun jij onderwerp van gesprek worden in een discussie op LinkedIn. Hoe breder de discussie, hoe meer jij eruit kunt halen. Zo kun je via deze weg vaak ook meer aanbevelingen krijgen.

3. Neem deel aan groepen

LinkedIn groepen zijn ideaal voor ondernemers. Toch zijn er nog te weinig ondernemers die hier gericht mee aan de slag gaan. Dat is zonde, want juist deze groepen kunnen nieuwe klanten naar jouw klantenkring brengen. Neem deel aan groepen, maar kies de groepen wel bewust. Door dit te doen kun je in de juiste cirkels gaan netwerken om nieuwe, betalende klanten te werven.

4. Onderhoud contacten via LinkedIn

Je hebt natuurlijk al een mooie klantenkring. De kans is groot dat een aardig deel van jouw klanten ook actief is op LinkedIn. Gebruik LinkedIn om het contact met deze klanten te onderhouden. Dit wordt namelijk zeker gewaardeerd, waardoor zij eerder bereid zijn om je aan te bevelen. Daarnaast zullen zij ook eerder bereid zijn om je updates te delen.

5. Leer je connecties kennen

Het is belangrijk om een waardevol netwerk op te bouwen op LinkedIn. Je connecties moeten betekenis hebben, anders heb je er niets aan. Controleer daarom regelmatig je connecties op waarde. Bekijk hierbij ook of deze connecties in contact staan met concurrenten, zodat je een duidelijke kijk hebt op de connecties waar je mee te maken hebt. Wat kun jij doen om deze connecties voor je te winnen en hen om te zetten in betalende klanten? Laat daar eens een strategie op los!

Volg een LinkedIn training!

LinkedIn is bijzonder waardevol voor ondernemers, zeker ook wanneer je wilt (blijven) focussen op het ontwikkelen van je klantenbestand. Toch halen de meeste ondernemers lang niet alles uit LinkedIn wat er zeker wél in zit. Wil jij meer uit jouw account halen? Volg dan eens een LinkedIn training bij ons!