Adverteren op LinkedIn: waar moet je mee beginnen?

Adverteren op LinkedIn is om meerdere redenen een goed idee. Uiteraard helpt dit je om meer waardevolle connecties te vinden op het professionele netwerk. Daarnaast zorg je makkelijker voor een effectieve uitbreiding van je klantenkring. Als jij wilt gaan adverteren op LinkedIn, dan is het belangrijk om hiervoor een goed plan op te stellen.

Een goed plan voor adverteren op LinkedIn

Je hebt een goed plan nodig voordat je gaat adverteren op LinkedIn. We hebben het over hét professionele netwerk. Je kunt er veel succes uit halen, maar dan is het wel belangrijk dat je zorgt voor de juiste aanpak. Wij geven je graag inzicht in 5 belangrijke stappen die je zeker wilt nemen vóórdat je aan de slag gaat met het daadwerkelijk adverteren op LinkedIn.

1. Stel een gedetailleerd doel vast

Een advertentie maak je nooit zomaar. Je wilt er iets mee bereiken. Voordat je gaat adverteren op LinkedIn is het belangrijk om dit doel helemaal helder te hebben. Een doel zoals ‘het vergroten van de klantenkring’ is te algemeen. Probeer je doel zo veel mogelijk tot in het detail uit te werken, zodat je precies weet wat jouw advertentie op LinkedIn nodig heeft om dit doel te bereiken. Wees specifiek.

2. Maak je bedrijfspagina in orde

Wanneer je gaat adverteren op LinkedIn, dan weet je eigenlijk dat mensen een bezoek zullen gaan brengen aan je bedrijfspagina. Het is dan bijzonder vervelend als deze geïnteresseerde personen terechtkomen op een bedrijfspagina die nog half leeg is. Zorg ervoor dat jouw bedrijfspagina helemaal ingevuld is, voorzien is van alle actuele informatie en dat de pagina interessant is voor de mensen die deze pagina bezoeken.

3. Bedenk ook andere content

Het is natuurlijk heel verleidelijk om gewoon alleen op het adverteren te focussen op LinkedIn. Toch spreekt dit niet voor je. LinkedIn is een netwerk waarop je vooral ook expertise deelt, ervaringen laat zien, je kennis toont. Het is belangrijk om jezelf neer te zetten als expert en dit doe je niet met alleen advertenties. Je wilt gezien worden als dé go-to partij in jouw branche en daar heb je meer content voor nodig. Ga er dus voor zitten en zorg voor verschillende content waarmee je jezelf presenteert als dé professional binnen jouw vakgebied.

4. Vergeet het visitekaartje niet!

Visitekaartje? Is dat niet helemaal uit de tijd? Zeker niet! Juist met een visitekaartje zorg je ervoor dat alles echt compleet is. Voeg een allround business card toe aan je bedrijfspagina. Zorg er hierbij voor dat deze opvalt en de juiste informatie bevat. Je visitekaartje is geen reclame, maar biedt een stukje persoonlijkheid aan je bedrijfsprofiel. Het is heel belangrijk om ook de persoonlijke kant van jezelf te laten zien, ook op LinkedIn.

5. Geef je advertentie de juiste richting mee

Ben je klaar om te gaan adverteren op LinkedIn, dan is het goed om jouw advertentie de juiste richting mee te geven. Bedenk dus vooral wie je wilt bereiken. Welke professionals zijn dit? Wat doen zij en waarom zijn zij voor jou zo waardevol? Met andere woorden: maak een buyer persona. Aan de hand daarvan kun je jouw advertentie op LinkedIn makkelijker richting de juiste doelgroep sturen, waardoor je meer voordeel haalt uit je advertenties op dit professionele netwerk.

Effectief adverteren op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn werkt anders dan adverteren op andere sociale kanalen. Op dit netwerk heb je uitsluitend met professionals te maken. Dat vraagt om een andere aanpak. Wil jij zeker weten dat je het beste resultaat haalt uit het adverteren op LinkedIn? Volg dan eens een LinkedIn training bij ons!