7 Redenen om als ondernemers LinkedIn te gebruiken

Ondernemers weten steeds beter hun weg te vinden naar LinkedIn. Het aantal bedrijfspagina’s op LinkedIn groeit gestaag door. Dat is natuurlijk een heel goed teken, zeker omdat professionals zoveel voordeel kunnen halen uit dit zakelijke sociale netwerk. Wat zijn eigenlijk de doelen van ondernemers op LinkedIn?

Belangrijkste LinkedIn doelen

LinkedIn zelf is geen doel, maar enkel een middel om doelen te bereiken. Deze doelen zijn zeker niet voor elke onderneming hetzelfde. Daarom benoemen wij de top 7 doelen die ondernemers met LinkedIn willen bereiken tijdens een LinkedIn training.

1. De focus op social selling

Social selling is helemaal hot! Er wordt al sterk geloofd dat dit dé verkoopwijze van de toekomst is. Hierdoor besluiten steeds meer ondernemers, en andere professionals, om LinkedIn in te zetten binnen een social selling strategie. Tijdens een LinkedIn training willen ondernemers weten wat social selling is en hoe ze het kunnen toepassen!

2. Meer volgers op het company profiel

Hoe meer volgers een onderneming heeft, hoe beter het is. Het voordeel van de volgers die je op LinkedIn hebt ten opzichte van andere social media is wel dat je vrijwel zeker weet dat je met professionals te maken hebt. Doordat klanten je company profiel gaan volgen weetje zeker dat ze altijd jouw nieuws te zien blijven krijgen.

3. Meer klanten werven

LinkedIn wordt veel ingezet voor het werven van klanten. Het is dan ook het ideale netwerk om doelgroepen te bereiken op de meest effectieve manier. De klantenkring van bedrijven die actief zijn op LinkedIn groeit dan ook sneller dan die van ondernemingen die hier niet te vinden zijn. In onze LinkedIn training delen we drie effectieve en gratis manieren om klanten te krijgen!

4. Het vergroten van de naamsbekendheid

Naamsbekendheid speelt een grote rol in het succes van een onderneming. Wanneer men je niet kent weet men immers ook niet dat je bestaat. In dat geval is het eerder toeval als een klant jou vanzelf weet te vinden, bijvoorbeeld via Google. Het vergroten van de naamsbekendheid is dan ook een belangrijke doelstelling die ondernemers via LinkedIn willen bereiken.

5. Personal branding

Er zijn veel manieren om je personal branding een boost te geven en hier is LinkedIn een belangrijke factor in. Ondernemers die hier actief zijn worden vaak sneller, makkelijker en beter gevonden in de online wereld. Vrijwel alle cursisten willen weten hoe ze een goed profiel moeten maken en wat de belangrijkste missers zijn.

6. Interactie met de doelgroep

Eén van de meest belangrijke doelstellingen is wel het realiseren van een goede interactie met de doelgroep of doelgroepen. Ondernemers willen met LinkedIn de banden tussen hen en de doelgroep korter maken en hierdoor sterker laten worden. Het is een uitstekende manier om doelgroepen aan te spreken, te betrekken bij bedrijfsprocessen en beter te leren kennen.

7. Meer traffic naar de website

Eén van de manieren om meer bezoekers op de zakelijke website te krijgen is door hen hiertoe te inspireren met interessante content. Door actief content marketing toe te passen krijgen ondernemers meer bezoekers naar hun website!

LinkedIn training

LinkedIn kan veel betekenen voor ondernemers en je kunt er vaak meer uithalen dan je denkt. Wil jij echt alles uit dit sociale netwerk halen wat er voor jouw onderneming in zit? Onze unieke en doelgerichte LinkedIn training helpt je verder!