Wat zijn jouw Google goals?

Als wij jou vragen wat jouw Google goals zijn, wat zeg jij dan? Verreweg de meeste ondernemers zullen hier nu zeggen dat de ultieme Google goal is om topposities in de zoekmachine te bereiken. Het is mogelijk, maar je moet wel veel geduld hebben!

Een toppositie bereiken is geen Google goal

We willen je nu niet gaan vertellen dat jij geen topposities in de zoekmachine kan bereiken, want dit is wel mogelijk. Wat we je wel willen vertellen is dat dit geen Google goal mag zijn. Het zorgen voor de beste ranking in Google moet een middel zijn, geen doel. Hieronder leggen we je graag uit waarom.

De verkeerde manier van SEO

Sommige SEO bedrijven beloven je een toppositie in Google. Vaak kunnen ze je wel aardig hoog krijgen, maar ze kunnen je geen garanties geven. Zij spreken vaak van topposities als Google goals in plaats van een middel om succesvol te worden. Hier gaat het mis. Veel SEO-bedrijven gaan hier ook mis. Als je wel eens een gesprek met zo’n matig bedrijf hebt gehad, dan heb je vast wel eens uitspraken gehoord zoals ‘het keyword moet er veel in voorkomen en verder maakt het niet zoveel uit wat er in de tekst staat’, ‘SEO-teksten hoeven niet diepgaand of informatief te zijn om goed te scoren’ of ‘kwantiteit gaat boven kwaliteit’. Fout!

Content marketing is kwaliteit leveren

Content marketing draait in feite voor een heel groot deel wel om SEO, maar niet om SEO volgens de bovengenoemde uitspraken. Dan ga je namelijk verkeerd om denken. Je bereikt namelijk een heel verkeerd effect. Op de eerste plaats moet SEO-content wel degelijk van hoge kwaliteit en diepgaand / informatief zijn. Het is de pagina waarop men binnenkomt. Je wilt hen niet verwelkomen met beroerde content met keywords. Kwaliteit hoort altijd boven kwantiteit te staan. Tot slot wordt er een verkeerde focus gelegd.

Een voorbeeld

Dit soort matige SEO-bureaus, doet voor jou een SEO-scan. Stel dat je trappen verkoopt aan particulieren en ondernemingen. Dan kan er uit de SEO-scan een zoekterm als ‘iemand een trap verkopen’ komen. De SEO-onderneming raadt je deze term aan, want er is weinig concurrentie. Jij gaat akkoord, zij schrijven een tekst met 6 á 7 keer deze zoekterm erin en, voila, je staat bovenaan in Google.

Wie krijg je nu op je website als bezoeker? Iemand die iemand anders graag een schop onder de kont wil geven, en zeker niet op zoek is naar een trap met echte treden. En zo bedoelen we dat een toppositie geen goal mag zijn, maar gezien moet worden als middel.

Aan de slag met content marketing?

Wil jij meer weten over content marketing en hoe je dit nu wel goed aanpakt? Onze content marketing training is effectief, doeltreffend en bijzonder leerzaam!