5 Tips voor je nieuwsbrief timing

Je kunt tegenwoordig vrij gemakkelijk een professionele nieuwsbrief maken en versturen, zoals via Laposta. Dat is natuurlijk superhandig, want het bespaart je veel tijd en moeite. Toch is het maken van je nieuwsbrief niet de enige zorg die je hebt. Als je een nieuwsbrief verstuurt, dan is het namelijk ook heel belangrijk om aandacht te besteden aan je timing.

Wanneer verstuur je je nieuwsbrief?

Je hebt een gratis account aangemaakt, je bent lekker bezig geweest met het maken van je allereerste nieuwsbrief en je doet deze direct de deur uit. De kans bestaat dat de nieuwsbrief het een stuk minder goed doet dan je had verwacht. Dit kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, maar het is zeker goed mogelijk dat het gewoon ligt aan je timing. Onderstaande 5 tips helpen je om de juiste timing te vinden voor het versturen van je nieuwsbrief.

1. Wat voor weer is het vandaag?

Dit is iets waar je waarschijnlijk niet eerder aan gedacht hebt, terwijl het toch het onderwerp van dagelijkse gesprekken is: het weer! Nieuwsbrieven die worden verzonden als de zon schijnt worden minder goed gelezen dan nieuwsbrieven die worden verzonden als het met bakken uit de hemel komt. Versturen met slecht weer dus!

2. Wat zeggen de statistieken?

Het is belangrijk om te weten hoe goed je nieuwsbrief nu eigenlijk wordt gelezen. Verstuur je nieuwsbrief eens op verschillende dagen en momenten en bekijk welk moment voor jou het meest succesvol is geweest. Hier kun je je in de toekomst een beetje aan vasthouden.

3. Hoe zit het met de evenementen?

Ben jij in de regel extra succesvol rond bepaalde evenementen of feestdagen? Zorg dan dat de datum van het versturen van je nieuwsbrief wordt aangepast naar de data van deze evenementen en / of feestdagen. Het is in de meeste gevallen het beste om de nieuwsbrief 1 tot 2 weken van tevoren te versturen, waarbij je het evenement of de feestdag in het onderwerp plaatst.

4. Wanneer is je doelgroep het meest actief?

Probeer te ontdekken wanneer jouw doelgroep het meest actief is op internet en verstuur je nieuwsbrief precies op de meest actieve momenten. Je kunt dit ook beter bepalen door de statistieken van je nieuwsbrief goed te analyseren.

5. Wat doet je concurrent?

Grote kans dat de lezers van jouw nieuwsbrief zich ook hebben geabonneerd op de nieuwsbrief van je concurrent. Probeer uit te vissen wanneer je grootste concurrenten hun nieuwsbrief versturen en zorg ervoor dat jij deze niet op dezelfde dag verstuurt.

Tot 2.000 nieuwsbrieven gratis versturen

Met Laposta kun je tot wel 2.000 nieuwsbrieven per keer gratis versturen. Voor een groter aantal contacten liggen de tarieven ook zeker aantrekkelijk. Ben jij nog geen trotse ontvanger van onze nieuwsbrief? Meld je dan direct hier aan!