Effectieve manieren om aandacht te krijgen

Het is geen nieuwtje dat het aanbod van bedrijven, diensten en producten enorm groeit. In Nederland zijn er alleen al ruim 1.000.000 zzp’ers. Dagelijks krijgen mensen enkele duizenden advertenties te zien o.a. via social media. Wil je als ondernemer aan de top komen en in de picture blijven bij je doelgroep, dan zijn er 6 succesvolle manieren om aandacht te trekken essentieel voor je bedrijfsvoering!

Zichtbaarheid vergroten

Je potentiële markt benader je doordat ze telkens de naam van je bedrijf tegenkomen bij hun bezoekjes aan hun favoriete sociale netwerk of bijeenkomst. Hoe trek je nu effectief de aandacht van zoveel mogelijk mensen? En nog belangrijker … hoe krijg je daardoor meer klanten. Wij geven je tips!

1. Wees zichtbaar

Verwacht niet dat mensen vanzelf naar je komen en je product gaan kopen. Wees zichtbaar, ga veel netwerken, adverteer op de juiste plekken of neem deel aan een beurs. Er zijn veel manieren om nieuwe klanten te krijgen. Je moet jezelf alleen wel laten zien. Succesvolle ondernemers maken gemakkelijk contact met mensen en praten graag over hun bedrijf.

2. Herhalen, herhalen en herhalen

Had je eerste advertentie geen effect? Geef dan niet gelijk op, marketing is gaat vooral om de kracht van herhaling. Mensen moeten je boodschap op verschillende plekken zien voordat ze pas actie gaan ondernemen. Experimenteer dus een aantal keer en blijf je boodschap herhalen. Als je interesse hebt in een elektrische auto of een Samsung S6 en je ziet voor de 6e keer een advertentie dan zul je steeds enthousiaster worden.

3. Laat mensen je product proberen

Laat mensen je product proeven, voelen en 14 dagen op proef hebben. Op die manier is de drempel heel laag en zullen mensen eerder overgaan tot een aankoop.

4. Zet social media goed in

Succesvolle bedrijven volgen de trends van de social media en profiteren zo van deze krachtige tools in hun onderneming. Plaats links naar je Twitter account, update je Facebook pagina met dagelijkse gebeurtenissen, trigger je prospects met de mooiste plaatjes op Pinterest, deel je zakelijke informatie in LinkedIn én garandeer jezelf daardoor een plek aan de top van de markt. Het is van belang telkens weer aandacht trekken én vasthouden van je potentiële klanten met leuke berichten.

5. Ga spreken voor groepen

Het spreken voor groepen is een goede manier om je zichtbaarheid te vergroten. Veel ondernemersverenigingen zijn iedere maand op zoek naar een spreker. Zorg dus dat je op je website hebt staan dat je ook spreker bent.

6. Word een autoriteit

Ik zat laat bij een groot boekingsbureau voor sprekers en die zeiden letterlijk: ‘Als je geen boek hebt, ben je geen expert’. Zorg er dus voor dat je een tastbaar boek schrijft en promoot die binnen je doelgroep.

Meer aandacht en klanten?

Wil je na het lezen van deze tips advies op maat hoe jij meer kunt opvallen? Neem dan gerust contact met ons op!