Moet je deelnemen aan een beurs?

Twijfel je nog of je wel of niet moet deelnemen aan beurzen die voor de verschillende marktsegmenten worden georganiseerd? Lees hier waarom het slim is om wél deel te nemen en ook waar je op moet letten als je gaat deelnemen aan een beurs.

Goede klantrelaties

Beurzen zijn erg goed voor je klantrelaties. Je staat er immers in persoon namens je bedrijf en dat weegt echt op tegen een website, hoe persoonlijk deze ook in elkaar is gezet. Mensen vinden het fijn om te weten met wie ze zaken doen en een ontmoeting op een beurs is daarom goed voor je bedrijf. Bovendien zijn beurzen vaak goed bezocht, dus met je aanwezigheid op een beurs vergroot je in één keer je lokale marktbereik.

Video beursdeelname

Hieronder is een video te vinden die ik heb gemaakt tijdens de FenExpo over waarom je zou deelnemen aan een beurs.

Deelname als investering

Deelnemen aan een beurs kan prijzig zijn. Je bent nu eenmaal verplicht de standhuur te betalen alsook een aantal extra investeringen, waarover verderop meer. Je kunt echter stellen dat ondernemen in het algemeen nu eenmaal gewoon geld kost, wil je omzet maken. Zie het daarom als een waardevolle investering die kan renderen en maak het een vast onderdeel van je marketingbudget. Het is natuurlijk gezien de kosten wel verstandig niet klakkeloos op elke beschikbare beurs te gaan staan. Het beste kun je uitzoeken welke beurs het meest inhaakt op jouw bedrijf. Wanneer je dit doet, is de kans groot dat je je investering er op termijn uit haalt.

Vergeet de extra’s niet!

Alleen staan op een beurs is leuk, maar het is wel zo goed om het maximale uit je aanwezigheid te willen halen. Reclame voor jezelf maken op een beurs werkt dan ook het beste als je je klantrelaties iets extra’s kunt geven. Je kunt hierbij denken aan verschillende op maat gemaakte merchandise, goodies en speciale acties.

Al met al is deelnemen aan een beurs goed voor je bedrijf en kun je het zien als een uitgelezen kans om in de schijnwerpers te komen!