Dáárom is visuele inhoud onmisbaar!

Visuele inhoud is in de afgelopen jaren steeds sterker geworden op social media. Het is een trend die zich zeker voort gaat zetten. Voor bedrijven is het dan ook een must om aan de slag te gaan met visuele inhoud, zeker als je de concurrerend wilt blijven of minimaal bij wilt kunnen bijbenen. De voordelen van visuele inhoud zijn groot en elk bedrijf kan er maximaal van profiteren met de juiste inzet.

Waarom heb je visuele inhoud nodig?

We kunnen wel stellen dat visuele inhoud onmisbaar is geworden als je echt nog impact wilt hebben op social media. Maar waarom is het zo onmisbaar? Hier zijn meerdere redenen voor te noemen. Wij geven je inzicht in 5 belangrijke redenen.

1. De informatie wordt opgeslagen

Wanneer iemand een video bekijkt, dan wordt de informatie uit de video beter opgeslagen dan wanneer dezelfde informatie wordt aangeboden in de vorm van tekst. De hersenen zijn namelijk beter in staat om beelden op te nemen dan om woorden op te nemen. Een visuele boodschap wordt dus altijd beter onthouden dan een geschreven boodschap.

2. Jouw doelgroep is visueel ingesteld

Wij kunnen je garanderen dat jouw doelgroep visueel is ingesteld. Waarom? Eenvoudigweg omdat dit voor alle doelgroepen geldt. De mens is een visueel ingesteld wezen, waardoor we gewoon het best leren van dingen zien. Het zien van beelden met daarin verwerkte informatie is voor de mens een makkelijke en prettiger manier van leren en informatie verwerken.

3. Je vraagt niet veel tijd

Als je een tekst van een A4 voor iemand neerlegt en vraagt dit te lezen, dan zal niet iedereen daar zin in hebben. De tekst ziet er lang uit en direct ontstaat het idee dat het dus ook lang zal duren om alles goed te lezen. Geef je iemand een video van een minuut, dan zal niemand weigeren om de video te bekijken. Het is duidelijk dat het maar een minuut kost om het te bekijken, waardoor mensen direct het idee hebben dat het gewoon weinig tijd kost. Dan is het de moeite waard.

4. Visuele inhoud is begrijpelijker

Niet iedereen kan even goed begrijpend lezen. Dat is geen schande. Wel kan dit een probleem vormen als jij al je content in tekst aanbiedt. Dit kan er namelijk voor zorgen dat jouw informatie door een deel van je doelgroep gewoon onvoldoende begrepen wordt om er echt iets mee te doen. Visuele inhoud is voor iedereen veel makkelijker te begrijpen, waardoor je er ook meer mensen mee kunt bereiken.

5. Het is sneller te maken

Een belangrijk voordeel voor jou zelf is ook wel dat visuele inhoud vaak sneller te maken is. Het schrijven van een artikel kost vaak relatief veel tijd, terwijl een video in principe maar 10 seconden lang hoeft te zijn om een duidelijke boodschap over te brengen. Visuele inhoud moet vooral kort en krachtig zijn, waardoor het vaak ook sneller te maken is dan tekstuele inhoud. Je kunt zelf dus ook tijd besparen door visuele inhoud te gaan aanbieden.

Je kunt niet meer zonder visuele inhoud

Als bedrijf moet je met de trends op social media mee gaan om bij te kunnen blijven. De trend van visuele inhoud wordt alleen maar sterker en dat maakt het onmisbaar. Het is voor elk bedrijf aan te raden om ook aan de slag te gaan met visuele inhoud. Wil jij een bedrijfsvideo laten maken op professionele wijze? Dan ben je bij ons zeker aan het juiste adres. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden.