Blogs schrijven voor je productlancering

Een productlancering vraagt om veel voorbereiding. Wanneer je een product op de markt wilt zetten, is het belangrijk dat jouw doelgroep weet wat jouw product inhoudt en waarom het voor hun interessant is. Dat zorgt immers voor meer verkoop, en dus meer omzet. Blogs kunnen een waardevolle bron zijn voor jouw marketing voor de productlancering. Het is een geweldige manier om je doelgroep te informeren. Je kunt nuttige details geven over het nieuwe product, wat het kan en waarom mensen het nodig hebben. Door goed op SEO te focussen en vroegtijdig te starten met bloggen kun je de markt al goed kennis laten maken met het product ruim vóórdat het daadwerkelijk te koop is.

Slim bloggen over jouw nieuwe product

Met zakelijke blogs zorg je makkelijk voor een optimale voorbereiding op de productlancering. Je kunt mensen al ‘warm laten lopen’ voor jouw product, al voordat het op de markt verschijnt. Dat betekent dat mensen uit zullen kijken naar de daadwerkelijke productlancering, en daar kun jij je voordeel mee doen. Dit kan zeker wanneer je besluit te gaan werken met pre-orders. Je eerste lading kan al compleet verkocht zijn nog voordat het product op de markt verschijnt. Hoe mooi is dat?

Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat je slim blogt over je product en de bijbehorende lancering. Zorg voor minimaal 1 blog per week over je nieuwe product en verwerk hierin belangrijke productdetails. Deel foto’s en informatie, vertel meer over de ontwikkeling van het product en laat mensen weten in welk stadium je momenteel zit. Zo houd je de aandacht vast tot de productlancering.

Breid je mailinglist zo ver mogelijk uit

Begin al in een heel vroeg stadium met een eerste aankondiging van het product in een blog. Deel dit blog via social media en zorg ervoor dat het zo veel mogelijk wordt gedeeld. Hierbij stimuleer je mensen om zich in te schrijven op jouw blog, zodat je jouw mailinglist relatief snel aardig uit kunt breiden. Door de tijd heen blijft je mailinglist groeien, waardoor je een steeds groter publiek bereikt. Laat je blogs hierin meegroeien, haak steeds in op wat je in eerdere blogs al hebt aangegeven. Zo blijven lezers geïnteresseerd en houd je de aandacht vast. Wil je met pre-orders gaan werken? Start hier dan ook tijdig mee, zodat je zeker kunt stellen dat je eerste voorraad voldoende is en je geen grote groep mensen teleur moet stellen.

Laat slimme blogs voor je productlancering schrijven

Als je bezig met het voorbereiden van een productlancering, dan is het logisch dat je nogal krap in je tijd zit. Je bent druk bezig met het product, met leveranciers, met verkooppunten, met social media, promotie, plannen maken enzovoorts. Moet je dan ook nog zakelijke blogs gaan schrijven over het product? Ja, dat is zeker wel aan te raden, want zo maak je jouw nieuwe product al populair voordat het op de markt verschijnt. Heb je daar ook echt tijd voor? Nee, waarschijnlijk niet. Gelukkig kun je de blogs uitbesteden aan ons. Wij weten precies wat er nodig is om jouw doelgroep enthousiast te maken over je product en de opkomende lancering. Neem gerust eens contact met ons op om de mogelijkheden vrijblijvend door te nemen.