3 tips om meer verkopen uit Instagram te halen

Instagram is hét perfecte platform om je verkopen te stimuleren. Je kunt op veel verschillende manieren gebruikmaken van Instagram om je verkopen een boost te geven. Zo kun je zelf zorgen voor sterke advertenties en posts, maar je kunt bijvoorbeeld ook merkambassadeurs, zoals influencers, voor je laten spreken.

Zo haal je meer verkopen uit Instagram

Wil jij nieuwe manieren opnemen in je Instagramstrategie om je verkopen verder te boosten? Dan zijn er voldoende opties om mee aan de slag te gaan. Wij geven je graag 3 tips om effectief meer verkopen te halen uit je Instagramactiviteiten.

1. Gebruik Instagram Video

Instagram Video, voorheen bekend als IGTV, is een uitstekende optie om meer impact te realiseren op Instagram. Met deze functie kun je langere video’s plaatsen zonder advertenties en Instagram pusht deze inhoud in de feed. Het maken van een videokanaal op Instagram is alsof je een mini YouTube account hebt gekoppeld aan je Instagram. Je kunt het gebruiken om doe-het-zelfvideo’s, productvideo’s en tutorials te laten zien, maar bijvoorbeeld ook om een serie te maken. Met Instagram Video kun je meer episodische inhoud maken die rond één thema in het bijzonder kan worden gecentreerd. Dit kan heel boeiend zijn voor je kijkers, waardoor ze zeker volgende content willen bekijken. Uiteindelijk leidt dit tot een toename van je verkopen.

2. De betrokkenheid op Instagram vergroten

Een belangrijk aandachtspunt bij het vergroten van het aantal verkopen via Instagram is het vergroten van de betrokkenheid. Een geweldige manier om jouw publiek te betrekken bij je merk is door weggeefacties en wedstrijden te organiseren. Zoek uit hoe je jouw weggeefactie gaat promoten. Dit kan zijn door te betalen voor advertenties, te investeren in influencer marketing of te vertrouwen op jouw eigen publiek om het woord te verspreiden. Bepaal de lengte van je weggeefactie: je moet een tijdslimiet instellen. Wil je dat je winactie een paar dagen of een paar maanden duurt? Bedenk je hierbij wel: hoe groter de prijs, hoe langer je mensen kunt overtuigen om te wachten. Vervolgens kun je de actie lanceren. Een weggevertje kan een geweldige manier zijn om niet alleen jouw merk te laten groeien, maar ook meer te leren over jouw publiek. Vooral nieuwe merken zien veel succes met deze strategie.

3. Deel door gebruikers gegenereerde inhoud

Veel merken maken de fout om zich alleen te concentreren op het maken van hun eigen inhoud in plaats van te proberen gebruikers te betrekken bij het creatieproces. De focus moet erop liggen dat gebruikers net zoveel van jouw merk gaan houden als jijzelf, dus, jouw bedrijf. Post door gebruikers gegenereerde inhoud van mensen die jouw merk gebruiken en je zal zien dat dit de verkopen een duwtje in de rug geeft.

Wil jij ook effectief je verkopen via Instagram boosten?

Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren om de verkopen via Instagram een echte boost te geven. Wil jij precies weten hoe jij meer verkopen realiseert door middel van Instagramactiviteiten? Volg dan eens een Instagram training bij ons.