YouTube inzetten bij online verkopen: 7 tips & tricks

Online verkopen is natuurlijk dé manier van verkopen van vandaag. Steeds meer bedrijven begrijpen hoe zij social media in kunnen zetten om de online sales een boost te geven. Toch lijkt YouTube hier vaak een beetje bij achter te blijven. Dit terwijl het videokanaal juist uitstekend werkt om de online verkopen te verhogen.

Gebruik deze praktische tips!

YouTube is een ideaal kanaal voor bedrijven om in te zetten bij het verhogen van de online verkopen. Wij geven je graag 7 praktische tips om mee aan de slag te gaan.

1. Promoot je video’s

Blijf je video’s op YouTube altijd promoten. Er zijn bedrijven die verwachten dat hun video viral gaat. Als dit niet gebeurt, dan stoppen zij direct met het promoten van de video. Het is absoluut niet eenvoudig om een video viral te laten gaan. Verreweg de meeste bedrijven krijgen dit nooit voor elkaar. Dat betekent niet dat je geen voordeel uit video’s kunt halen. Blijf dus promoten!

2. Zet AdWords in

Op het vlak van promotie kun je uitstekend gebruik maken van AdWords. Veel bedrijven denken er wel aan om Google AdWords in te zetten voor een actie, voor een bepaalde webpagina of gewoon de hele website, maar bedenken zich niet dat AdWords ook uitstekend toe te passen is voor het onder de aandacht brengen van video’s op YouTube.

3. Gebruik YouTube Annotaties

YouTube biedt diverse opties om video’s beter bekeken te krijgen. Eén van deze opties, die door bedrijven eigenlijk te weinig wordt gebruikt, is YouTube Annotaties. Deze functie helpt je om meer sales, meer leads en meer bezoekers/kijkers te genereren. Het is dus zeker aan te raden om je eens te verdiepen in YouTube Annotaties.

4. Leer van Analytics

Zet Analytics in en besteed er ook daadwerkelijk aandacht aan. Door goed te kijken naar Analytics en te leren van de resultaten kun je namelijk ontdekken wat wel werkt voor jouw bedrijf en wat niet werkt. Zo kun je steeds verder ontwikkelen en verbeteren, waardoor je video’s op YouTube steeds effectiever worden voor je doelgroep.

5. Wees consistent

Het gaat je over het algemeen niet veel opleveren als je slechts één video plaatst of als je maar eens in het half jaar een video publiceert. Consistentie is de sleutel tot succes op YouTube. Door met regelmaat een video te uploaden zorg je voor meer abonnees en daar moet je het uiteindelijk van hebben op YouTube.

6. Professioneel kanaal

Je kunt je kanaal op YouTube natuurlijk iedere naam geven die je wilt, maar het is wel verstandig om eraan te denken dat je er een branded channel van wilt maken, dus een kanaal dat werkt voor jouw business. Dan noem je je kanaal niet ‘GekkeLoetje’ of ‘DronkenDroppie’. Het is belangrijk om de naam van je kanaal aan te passen aan je bedrijfsnaam om professioneel en serieus over te komen.

7. Korte video’s

Heb je heel veel te vertellen op je video? Neem dan liever meerdere video’s op. Korte video’s doen het namelijk altijd beter dan lange video’s. In het beste geval is je video korter dan 2 minuten. Deze korte video’s worden namelijk met ruim 50 procent beter bekeken dan de video’s die langer dan 2 minuten zijn.

Óf je volgt een YouTube training

Neem gerust eens een kijkje op ons YouTube kanaal om te zien hoe wij onze video’s vorm geven. Natuurlijk ben je ook altijd welkom om een YouTube training te volgen als jij écht alle ins en outs wilt weten van het verhogen van je online verkopen met YouTube video’s.