Optimaliseer je vindbaarheid voor Google

Staat jouw website al op nummer 1 in Google? Wellicht wel op bepaalde zoekwoorden waar (nog) weinig concurrentie op is. Dat kan bijvoorbeeld je bedrijfsnaam zijn. Door op meer zoekwoorden op nummer 1 in Google te staan, kun je ervoor zorgen dat je veel meer bezoekers op je website krijgt. Dat kan zorgen voor meer rendement.

Haalbaarheid optimalisatie

In eerste instantie zal je altijd eerst moeten kijken naar de haalbaarheid. Kun je wel op nummer 1 in Google staan op dat bepaalde zoekwoord of zijn er verschillende andere websites die ook al flink geoptimaliseerd hebben op dat bepaalde zoekwoord? Als je graag gevonden wilt worden op ‘last minute vakantie’ zal je wel heel veel werk moeten verrichten. Immers hebben verschillende reisorganisaties hier een heel team achter staan die hiermee bezig zijn. Reisorganisaties zoals TUI en Kras willen graag op dit zoekwoord gevonden worden, omdat zij veel van deze reizen aanbieden. Het is dan ook niet haalbaar om goed op dit zoekwoord te ranken.

Voldoende content

Een website zonder content kan nooit op nummer 1 in Google staan. Het is in dat geval namelijk niet relevant genoeg voor bezoekers en daardoor zal de zoekgigant de website ook niet tonen. Zorg er daarom voor dat je website voorzien is van voldoende content. Daarnaast zal deze content ook geoptimaliseerd moeten zijn voor de zoekmachines.

Relevante links

Relevante links vanuit andere websites dragen veel bij aan de vindbaarheid van je website. De zoekgigant wil graag zien dat je links krijgt vanuit andere websites, maar deze links zullen wel relevant moeten zijn. Als deze links niet relevant zijn, zal Google je juist afstraffen en je minder hoog in de zoekresultaten plaatsen.

Goede website structuur

De ervaring van een websitebezoeker is, in de ogen van Google, erg belangrijk. Websites met een goede structuur krijgen dan ook voorrang in de zoekresultaten. Zorg er daarom onder andere voor dat je website snel laadt, maar zorg er ook voor dat je website geschikt is voor mobiel gebruik. De voorkeur gaat altijd uit naar een responsive website. Dat wil zeggen: een beeldscherm dat zich automatisch aanpast op het beeldschermformaat.

Neem contact met ons op

Heb jij een website, maar wil je je niet altijd bezighouden met het marketingaspect hiervan? Dan kan het ook raadzaam zijn om bepaalde werkzaamheden uit te besteden. Het uitbesteden van je websitebeheer kan ook flink bijdragen aan de vindbaarheid van je website. Nummer 1 in Google worden komt dan steeds dichterbij. Neem gerust eens contact met ons op.