Maak kennis met de nieuwe functies van Snapchat

Snapchat heeft één kenmerk waarmee het sociale netwerk met kop en schouders boven de andere netwerken uitsteekt, namelijk innovatie. Het netwerk blijft voortdurend aan de slag met het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden, het bieden van nieuwe tools en het ontwerpen van nieuwe lenzen. Een groot pluspunt, want steeds meer bedrijven ontdekken nu ook de vele mogelijkheden van Snapchat. Ook nu heeft het sociale netwerk weer een aantal mooie extraatjes toegevoegd.

De Segmentatie-optie

Snapchat komt op de eerste plaats met een nieuwe lens ‘Segmentatie-optie’. Deze nieuwe optie maakt het mogelijk om binnen een Snap te communiceren met specifieke elementen die worden geselecteerd. Hierbij kun je dus denken aan iemands kapsel, een hoofddeksel of een stukje landschap. Ook de hele achtergrond kan worden aangepakt.

De Face Image Picker

Een andere nieuwe functie is de Face Image Picker. Met deze optie wordt het mogelijk om gezichten van de camerarol te verplaatsen naar objecten, waarna de gezichten op een object kunnen komen te staan als textuur. Het is in de basis te vergelijken met het toevoegen van gezichten als de virtuele maskers in de lenzen. Met Face Image Picker is het mogelijk om een stilstaand beeld aan een effect zelf toe te voegen, waardoor het toch weer net even anders is.

De nieuwe Marker-optie

Dan is er ook nog een nieuwe Marker-optie te vinden in Snapchat. Wat kun je hiermee? Deze ontwikkeling is vooral doorgevoerd met het oog op de Augmented Reality (AR) en 3D ervaringen. Van alle nieuwe opties is dit toch wel de meest geavanceerde op dit moment. Zo kun je met deze functie aan de slag om 2D animaties in echte objecten te bouwen. Dit biedt bedrijven ook extra mogelijkheden tot de nodige creativiteit.

Extra focus op anti-pesten

Snapchat heeft tot slot ook opnieuw aandacht besteed aan pesten en vooral aan anti-pest opties. Het sociale netwerk is erg streng als het om pesten gaat, en terecht natuurlijk. Een groot misverstand is dat pesten alleen onder kinderen voorkomt. Niets is minder waar. Ook volwassenen krijgen er met regelmaat mee te maken, waaronder ook op de werkvloer. Snapchat heeft ervoor gekozen om de pesterijenpreventie te ondersteunen op maandelijkse basis. Zo zijn er onder meer Snapchat advertenties, stickers en filters om mensen bewust te maken van pesten en pestgedrag, zowel online als offline.

Zet Snapchat in voor je bedrijf!

Steeds meer bedrijven ontdekken dat Snapchat veel kan doen op het zakelijke vlak, maar nog lang niet alle bedrijven zijn overstag. Wil jij weten wat Snapchat kan betekenen voor jouw bedrijf? Neem dan eens contact met ons op.