Je online buzz opbouwen en beheren? 5 tools!

Social media zijn natuurlijk ideaal voor het opbouwen van een buzz, maar opbouwen is niet het enige dat nodig is. Je moet ook meten. Heel cliché: meten is weten! Hier laten veel bedrijven nog punten liggen. Zonde, want er zijn meer dan voldoende tools om hierbij in te zetten. Zo haal je meer uit je online activiteiten.

Gebruik deze praktische buzz tools!

Er komen steeds meer tools bij om onze online activiteiten makkelijker op te bouwen, uit te breiden en bij te houden. Wij hebben enkele praktische tools geselecteerd waar je zeker je voordeel mee kunt doen.

1. Tinker

Nieuws is belangrijk. Als bedrijf kun je er vaak slim en effectief op inspelen. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon belangrijk om goed op de hoogte te zijn. Maar hoe hou je al dat online nieuws goed bij? Tinker doorzoekt zowel Twitter als Facebook op topnieuws, evenementen, onderwerpen en plaatsen waar mensen het over hebben. Zo hoef je niets meer te missen.

2. Social Mention

Zeker als je al een tijd actief bent op social media en je zaken doet met mensen die op social media te vinden zijn, dan word je hier en daar vermeld. In veel gevallen is het goed om erop te reageren, maar dan moet je wel weten waar al die vermeldingen te vinden zijn. Daar heb je Social Mention voor. Je kunt eenvoudig dagelijkse e-mailmeldingen instellen over vermeldingen van jou, je bedrijf en je merk. Ook is het mogelijk om updates te ontvangen over ontwikkelingen in de branche.

3. Google Alerts

Google heeft eindeloos veel tools en één tool die voor bedrijven interessant is, dat is Google Alerts. Deze tool heeft natuurlijk alles met meldingen te maken. Op basis van relevante zoekwoorden kun je meldingen maken en plannen. Dit kan voor jouzelf, voor je bedrijf, voor een specifieke branche of een specifieke regio. Voor het ontvangen van meldingen per mail kun je eenvoudig een frequentie instellen. Daarnaast kun je ook zelf het ontwerp selecteren.

4. IceRocket

IceRocket zal blogs, afbeeldingen, Facebook en Twitter doorzoeken om te vinden wat er nu over jouw onderwerp wordt gezegd. Een ideale tool die je helpt om up to date te blijven. Deze tool is ook zeker goed in te zetten om je bestaande blogs bij te werken volgens nieuwe ontwikkelingen. Daar scoor je zeker punten mee.

5. Google Reader

Google Reader is ook echt onmisbaar. Deze gratis RSS-verzamelaar haalt al je favoriete blogs naar één locatie, zodat ze gemakkelijk bij te houden zijn. Stel een account in, abonneer je op een blog en organiseer deze vervolgens per map, zodat je deze gemakkelijk kunt bekijken. Door RSS-feeds in te stellen om je online buzz te bewaken, krijgt je een go-to-locatie voor alle trefwoord gerelateerde en relevante termen die nodig zijn om je merk en je niche bij te houden.

Je moet echt online zijn

Er is geen alternatief. Als bedrijf moet je echt online zijn. Er zijn meer dan voldoende tools om je hierbij te helpen, waaronder ook tools om social media berichten van tevoren in te plannen. Lukt het je toch niet om de sociale kanalen goed bij te houden? Dan kun je natuurlijk ook je social media uitbesteden. Wij helpen je graag verder.