Maak een agenda aan voor je nieuwsbrief

Er wordt steeds vaker gekozen voor het versturen van een nieuwsbrief. Het is dan ook een effectieve manier om je prospects en klanten op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurt. Daarnaast is het natuurlijk ook dé manier om onder de aandacht te blijven.

Schrijf je nieuwsbrief niet in één dag

Helaas horen we ook vaak dat belangrijk nieuws vergeten wordt in de nieuwsbrief. Men maakt dan gebruik van een handig programma, zoals Laposta, en schrijft de nieuwsbrief een dag voordat deze verstuurd moet worden. Dit is ook het moment waarop men gaat nadenken wat er allemaal in de nieuwsbrief moet komen. Het valt niet mee om dan nog alle nieuwtjes van afgelopen maand voor de dag te halen uit je geheugen.

Nieuws vergeten!

Je kunt je nieuwsbrief naar 2.000 relaties gratis versturen. Fantastisch! Maar stel dat je dit nu gedaan hebt en je komt er dan achter dat je het belangrijkste nieuwtje van de maand bent vergeten? Zo zonde, zeker als het om nieuws gaat dat zo belangrijk voor jou en voor je prospects en klanten is! Door een goede agenda bij te houden voor alle nieuwtjes van de hele maand kan je dit niet meer overkomen.

Zet alle nieuwtjes in een document

Je hoeft niet direct een complete agenda aan te leggen voor je nieuwsbrief. Een documentje op je computer is voldoende. Stel dat jij elke 1e van elke maand een nieuwsbrief verstuurd en op de 3e van een maand haal jij een geweldige klant binnen. Dat wil je natuurlijk delen, maar je volgende nieuwsbrief duurt nog bijna een maand. Natuurlijk kun je het alvast communiceren via social media, maar de kans is groot dat je over een maand niet meer aan dit grote nieuws denkt voor in je nieuwsbrief, zeker als je het al via social media gedeeld hebt. Zet een puntje met de datum in je document en je weet waar jij je volgende nieuwsbrief mee moet beginnen.

Een mooie lijst met nieuwtjes

Met een dergelijk document als nieuwsagenda kun je geen nieuwtjes meer over het hoofd zien. Je hebt alle nieuwtjes direct voor je neus, in chronologische volgorde. Je hoeft het alleen maar even mooi vorm te geven en je nieuwsbrief is klaar. Je hoeft zeker geen nieuws te ‘verzinnen’ om een goede nieuwsbrief te schrijven en dit zorgt er natuurlijk voor dat je nieuwsbrief direct ook interessanter voor de lezers is.

Je nieuwsbrief versturen met Laposta

Laposta is een goede optie als je nieuwsbrieven wilt versturen. Tot 2.000 relaties verstuur je helemaal gratis en voor meer relaties betaal je heldere en scherpe tarieven voor het versturen van je nieuwsbrief. Probeer het gerust eens gratis uit!