5 Ideeën voor blog/vlog interviews

Interviews zijn ideaal voor blogs en vlogs. We gaan dit jaar (2018) steeds meer blogs en vlogs van bedrijven zien op social media. Wanneer je als bedrijf nog goed mee wilt kunnen komen met de concurrentie, dan kun je eigenlijk niet zonder blogs en vlogs. Toch is het voor veel ondernemingen lastig om onderwerpen te bedenken. Interviews doen het altijd goed, vooral omdat er in interviews veel kennis wordt gedeeld. Maar wie moet je nu eigenlijk interviewen?

Deze personen kun je interviewen voor je blog of vlog!

Natuurlijk kun je jezelf eens laten interviewen voor een blog of vlog, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je altijd zelf de geïnterviewde bent. Veel bedrijven hebben moeite met het vinden van personen voor het afnemen van een interview voor een blog of een leuk vlog. Daarom hebben wij 5 ideeën voor je opgezocht voor als jij zoekt naar goede personen om te interviewen.

1. Branche experts

Jij bent natuurlijk een expert binnen je branche, maar je bent niet de enige expert. Nodig eens een branche expert uit – die natuurlijk niet tot je concurrenten behoort – en voer een openhartig interview. De kans is groot dat je zelf ook nog interessante dingen leert!

2. Influencers

Het interviewen van influencers is altijd goed. Een influencer kan iemand zijn die blogt of vlogt over onderwerpen die voor jou ook relevant zijn, maar ook bedrijven kunnen gezien worden als influencers. Kies je influencers bewust en ga ermee aan de slag.

3. Leveranciers

De meeste bedrijven werken samen met leveranciers. Deze leveranciers zijn experts in de producten die zij leveren en dit zijn de producten die jij weer aan je klanten aanbiedt. Laat eens een leverancier aan het woord en laat hem of haar alles vertellen over de producten. Wellicht hebben zij nog unieke gebruikstips.

4. Klanten

Je klanten zijn belangrijk voor je. Welke problemen hebben zij? Welke problemen heb jij voor hen op kunnen lossen? Waarom zijn zij tevreden over jou of over jouw product? Klanten hebben over het algemeen veel te vertellen. Zij worden alleen nooit gevraagd om hier eens over te vertellen. Klanten geven graag hun mening, dus interview eens wat klanten.

5. ‘Gewone mensen’

Dan zijn er ook nog ‘gewone mensen’. Hiermee bedoelen we de mensen die in de basis niet veel met jouw bedrijf te maken hebben, maar die wel kennis of vaardigheden bezitten die branche gerelateerd zijn. Verkoop jij stressballetjes? Zoek dan bijvoorbeeld iemand die heel goed kan jongleren! Dit is natuurlijk maar een simpel voorbeeld.

Blijf bloggen en vloggen!

Bloggen en vloggen zijn activiteiten die je vol moet blijven houden. Doe het eens per week, eens per maand of eens per kwartaal. Zoek een ritme dat bij je past. Ben je te druk en kun je het echt niet volhouden? Dan kun je je blog uitbesteden of eens een bedrijfsvideo laten maken door ons. Wij helpen je graag verder!