Facebook Pixel: 9 redenen om het te gebruiken

Facebook Pixel kan voor bedrijven een groot verschil maken. Wanneer je verkeer naar je website stuurt, dan kan Facebook Pixel zelfs het verschil maken tussen succes en mislukking. Toch hebben veel bedrijven nog geen kennis gemaakt met de mogelijkheden van Facebook Pixel.

Dáárom gebruik je Facebook Pixel

Als bedrijf wil je optimaal inzicht in wat online bezoekers op jouw website doen. Dit inzicht krijg je met Facebook Pixel, maar je kunt op meer manieren profiteren. Zo helpt Facebook Pixel je te ontdekken hoe je meer verkopen realiseert en hoe je nieuwe klanten werft. Wij geven je nog 9 goede redenen om gebruik te maken van Facebook Pixel.

1. Praktisch conversie overzicht

Het is belangrijk om alles te weten over de conversies en dit inzicht krijg je van Facebook Pixel. Je hebt een helder overzicht van het aantal conversies, je leert alles over de CPA (de kosten per conversie) en de CVR (de conversieratio).

2. Rendement meten

Vaak draait het voor bedrijven om de ROI. Je wilt weten wat de kosten per verkoop zijn. Toch is het eigenlijk nog belangrijker om te weten wat het rendement is op de advertentie uitgaven (ROAS). Met Facebook Pixel kun je eenvoudig dit rendement meten met behulp van de inkomstenrapportage.

3. Inzicht in de verkoopfunnel

De verkoopfunnel, of verkooptrechter, biedt je veel informatie om op voort te borduren. Dan heb je wel alle belangrijke gegevens nodig en deze krijg je van Facebook Pixel. Je kunt eenvoudig je verkoopfunnel analyseren, zodat je alles bij de hand hebt om je verkooptrechter te verfijnen.

4. Website aangepaste doelgroepen ontwikkelen

Facebook Pixel geeft je alles wat je nodig hebt om website aangepaste doelgroepen te ontwikkelen van alle websitebezoekers voor retargeting. Hier kun je veel voordeel uit halen, omdat je geconcentreerder kunt werken.

5. Mogelijkheden tot uitsluiten van retargeting

Aansluitend op het vorige voordeel krijg je ook het voordeel dat je mensen uit kunt sluiten van retargeting. Je kunt namelijk makkelijk doelgroepen ontwikkelen van mensen die wél al de gewenste actie hebben ondernomen, zoals leads en aankopen. Zo kun je effectief geld besparen en voorkom je dat klanten geïrriteerd raken door advertenties waarin hen gevraagd wordt iets te doen wat zij in werkelijkheid al gedaan hebben.

6. Look-alikes

Binnen enkele seconden kun je groepen mensen creëren met dezelfde kenmerken als de seed-doelgroep die de pixel maakt. Deze look-alikes zijn op pixels gebaseerd en worden in de loop der tijd dynamisch bijgewerkt, waardoor ze altijd relevant zijn. Dit betekent dat ze dus ook goed relevant zijn wanneer ze in campagnes voor ‘koud verkeer’ worden toegepast.

7. Eenvoudige conversie optimalisatie

Met Facebook Pixel wordt het een stuk eenvoudiger om te optimaliseren voor conversie. Dit zorgt direct voor een mooie besparing in de portemonnee. Onderzoek geeft aan dat het optimaliseren voor linkklikken 3,4 maal meer kost dan het optimaliseren voor conversies. Met Pixel kun je dus voor een bedrag van 1.000 euro hetzelfde bereiken als met 3.400 euro aan advertenties die geoptimaliseerd zijn voor linkklikken.

8. Dynamische productadvertenties

Facebook Pixel maakt het heel makkelijk om dynamische productadvertenties te maken. Hierdoor wordt het makkelijk om recente websitebezoekers opnieuw te targeten met de exacte producten die zij hebben bekeken.

9. Het is kosteloos

Als er tools zijn die alles beter, sneller, effectiever en voordeliger maken, en deze tools zijn ook nog eens gratis, dan zijn er écht geen redenen te noemen om ze niet te gebruiken. Facebook Pixel valt zeker onder deze groep tools. Facebook Pixel levert je veel voordelen op en is helemaal gratis te gebruiken.

Ga jij ook Facebook Pixels gebruiken?

Wij kunnen iedereen het gebruik van Facebook Pixels aanraden. Probeer het eens en ontdek hoeveel het kan betekenen voor jouw bedrijf. Kom je er niet helemaal uit of heb je het idee dat je helemaal niet het maximale uit Facebook weet te halen? Volg dan eens een Facebook training bij ons.