6 manieren om Facebook advertentieconversies te optimaliseren

Facebook advertenties worden door veel bedrijven met succes ingezet. Andere bedrijven zien er niet zo veel resultaten van. Dit heeft vaak te maken met de manier waarop de campagne op wordt gezet en in wordt gezet. Het is voor ieder bedrijf mogelijk om de advertentieconversie te verhogen.

Zo verhoog je de advertentieconversie op Facebook

Ieder bedrijf kan succes bereiken door de inzet van Facebook advertenties. Wil jij de conversie van deze advertenties verhogen? Dan kun je goed gebruik maken van onderstaande tips.

1. Verbreed je publiek

Als je een Facebook advertentie maakt, dan kun je je richten op uitbreiding van je publiek. Je kunt meer gebruikers vinden die overeenkomsten hebben met de gebruikers die je bij de interessegebieden op hebt gegeven. Hiermee kun je niet alleen meer mensen bereiken, maar het is ook mogelijk om meer conversies te genereren tegen lagere kosten per conversie. Vergeet hierbij zeker niet dat het mogelijk is om aangepaste doelgroepen te maken.

2. Optimaliseer voor conversies

Facebook biedt de mogelijkheid om ‘conversies’ aan te vinken. Dit is een optimalisatiemethode die niet verplicht is, maar die wel voordelen kan bieden. Meerdere bedrijven en organisaties hebben getest wat dit voor verschil maakt. Gemiddeld gezien blijkt dat Facebook advertenties die waren geoptimaliseerd voor conversies vier keer meer aandacht trokken.

3. Kies de juiste advertentie-indeling

Er zijn meerdere advertentieformaten beschikbaar op Facebook. Het is goed om deze af te stemmen op je campagnedoelen. Carrousel- en collectie-advertenties zijn ideaal wanneer je meerdere producten of verschillende functies wilt markeren. Facebook Aanbieding- advertenties zijn er voor speciale aanbiedingen of kortingen waarmee je makkelijker aankoopprikkels uit kunt zenden. Facebook Canvas- advertenties zijn het meest geschikt voor high-impact visuals.

4. Volg meerdere apparaten

Je hebt van tevoren waarschijnlijk wel bedacht waar de conversie zal plaatsvinden, op mobiel of via de desktop. Het is belangrijk om klikken en conversies van mobiel naar desktop bij te houden. Zelfs wanneer je campagne eigenlijk alleen bedoeld is voor desktops is het wel verstandig om de Facebook Software Development Kit mobiel te installeren. Dit zorgt er namelijk voor dat Facebook meer doelgroep gegevens kan vastleggen om de doelgroep uit te breiden.

5. Optimalisatie van linkklikken

Wanneer je advertentie de eerste paar dagen onvoldoende conversies genereert, dan kan dit komen doordat Facebook onvoldoende gegevens heeft om de advertentie correct weer te geven. Facebook heeft binnen de eerste zeven dagen ongeveer 50 conversies per advertentie nodig om de advertentie effectief weer te geven. Je kunt de Ads Manager aanklikken om te zien hoeveel conversies je hebt. Zijn er minder dan 50 conversies, dan is het aan te raden om te optimaliseren op linkklikken in plaats van op conversie.

6. Converteer analyses naar inzichten

Het is belangrijk om de prestatieanalyses goed te volgen, zodat je aanpassingen kunt maken wanneer dit nodig is. Stel vast wat wel werkt en wat niet werkt, zodat je hier effectief op in kunt spelen. Bij iedere social media campagne moet je altijd in gedachten houden dat de principes van conversies altijd gelijk zijn, ongeacht van welk sociaal kanaal je gebruik maakt. Deze principes zijn: direct, helder, verleidelijk en consistent.

Volg een Facebook training

Ook jij kunt de Facebook advertentieconversies verhogen, wanneer je jouw campagnes op de juiste wijze vormgeeft en inzet. Onze Facebook training leert je alles over succes bereiken op Facebook. Meld je aan of neem eens contact op voor meer informatie of advies.