De Facebook pixel: dit moet je weten!

De Facebook pixel biedt je veel interessante voordelen. Toch is lang niet ieder bedrijf bekend met dit fenomeen. Veel bedrijven maken gebruik van Facebook, maar weten niet goed welke mogelijkheden zij allemaal kunnen aanspreken. De Facebook pixel is zeker interessant en daarom wij vertellen je graag waarom.

Wat is de Facebook pixel eigenlijk?

De Facebook pixel is een JavaScript-code die in websites is geïntegreerd. De pixel kan het gedrag van mensen op de website koppelen aan Facebook-gebruikersprofielen, waardoor je goede inzichten krijgt. Het verzamelt gegevens die helpen bij het bijhouden van conversies, het optimaliseren van advertenties en het creëren van doelgroepen. Hierdoor biedt de Facebook pixel goede voordelen.

Wat zegt Facebook er zelf over?

Facebook zelf beschrijft de pixel als volgt: De Facebook pixel is een analysetool waarmee je de effectiviteit van jouw advertenties kunt meten. Je kunt het gebruiken om de acties te analyseren die mensen op jouw website uitvoeren. De koppeling tussen een websitebezoeker en zijn of haar Facebook-account stelt hen in staat zeer gerichte advertenties weer te geven op basis van acties die worden ondernomen door mensen op de websites van de adverteerder.

De Facebook pixel is tweedelig

De pixel van Facebook bestaat uit twee delen, namelijk een script en een no-script gedeelte. Het no-script-gedeelte garandeert tracking als Javascript door de gebruiker is gedeactiveerd. De Facebook-pixel-ID en de weergave van de evenementpagina worden altijd in de standaardcode verzonden. Elke Facebook pixel heeft een individuele ID, waardoor de verzamelde gegevens alleen toegankelijk voor het betreffende advertentieaccount zijn.

Om toegang te krijgen tot een pixel, zodat je er gebruik van kunt maken, heb je een Facebook-advertentieaccount nodig.

Waarom heb jij de Facebook pixel nodig?

De Facebook pixel biedt tal van interessante voordelen. Wij hebben alle voordelen van de Facebook pixel voor je op een rijtje gezet:

  • Nauwkeurig en efficiënt aanspreken van jouw doelgroep
  • Profiteren van het retargeten van doelgroepen
  • Gebruik van vergelijkbare doelgroepen
  • Belangrijk gebruikersgedrag op jouw website verzamelen
  • Je kunt de Facebook-conversietracking gebruiken
  • Conversies via verschillende apparaten
  • Je kunt Facebook-advertenties optimaliseren voor conversies
  • Klantentrechters instellen en volgen met Facebook Analytics
  • Je krijgt toegang tot aanvullende tools en statistieken

Haal jij het maximale uit Facebook voor je bedrijf?

Facebook is hét sociale netwerk dat eindeloos veel mogelijkheden biedt aan ondernemers. Helaas zijn er maar weinig ondernemers die écht alle mogelijkheden van Facebook gebruiken, waardoor kansen blijven liggen. De Facebook pixel is hier een voorbeeld van. Er zijn zoveel opties dat het makkelijk is om erin te verdwalen. Wij bekijken graag of jij meer uit Facebook kunt halen. Daarnaast helpen we je om meer succes te boeken. Volg eens een Facebook training of neem contact op voor meer informatie en advies.