6 conversietips voor zakelijk bloggers!

Als je zakelijk blogt, dan wil je hier ook voordeel uit halen. Logisch! Toch hebben veel zakelijke bloggers het idee dat zij te weinig resultaat zien van al dat harde schrijfwerk. Hoe komt dat? Daar zijn meerdere oorzaken voor. Als het om zakelijke blogs gaat, is het vooral belangrijk dat je kijkt naar wat je doet, hoe je dat doet en wanneer je dat doet. Er zijn meerdere manieren om de conversie van je bedrijf te verhogen met blogs.

De conversie verhogen met je zakelijke blogs

Zakelijke blogs lenen zich uitstekend om goed aan de slag te gaan met het verhogen van de conversie. Ze zijn makkelijk deelbaar, ze zijn goed voor SEO en linkbuilding, je kunt je expertise optimaal delen en uiteindelijk zo mensen aanzetten tot actie. Hoe bereik je nu een verhoging van de conversie met je zakelijke blogs? Wij geven je graag 6 tips!

1. Schrijf met vertrouwen

De eerste tip is om te schrijven met vertrouwen. Waarom is dit nu zo belangrijk? Als je schrijf vanuit onzekerheid, al is het maar een beetje, dan ga je woorden gebruiken die de boodschap afzwakken. Denk aan woorden zoals ‘misschien’ en ‘waarschijnlijk’. Dit wil je voorkomen. Jij wilt jouw boodschap zo duidelijk mogelijk overbrengen en daar is zelfvertrouwen voor nodig, dus leer te schrijven als een baas en vertrouw op je eigen expertise.

2. Let op de vormgeving van call to actions

Een goed zakelijk blog bevat natuurlijk call to actions. Deze worden te vaak op een weinig motiverende manier weergegeven. Zo zien we vaker een link onder de tekst “Ontdek hier hoe jij jouw zakelijke blogs kunt uitbesteden”. Leuk, maar niet krachtig genoeg. Beter is het om de tekst “Besteed hier je zakelijke blogs uit” te gebruiken. Je maakt direct duidelijk wat jouw verwachtingen zijn én wat de lezer kan doen. Zie een call to action niet als een uitnodiging, maar als een vinger die op de enige juiste actie wijst.

3. Kom ter zake in je zakelijke blogs

Je schrijft je zakelijke blogs met een doel. Jij wilt iets van de lezer. Waarom begin je jouw zakelijke blogs dan altijd met een mooi verhaaltje, met eindeloos lange zinnen en moeilijke inleidingen vol metaforen en beeldspraak? Natuurlijk, je wilt de ‘sfeer’ creëren. Dat is begrijpelijk. Toch, als je een conversieschrijver bent, dan is het belangrijk om direct ter zake te komen. Wees duidelijk in wat jouw punt is en wat je wilt bereiken.

4. Gebruik ook negatieve call to actions

Negatieve call to actions zijn bijzonder krachtig. Wat is nu een negatieve call to action? Dat is een call to action die een woord bevat dat als negatief wordt gezien, zoals het woord ‘niet’. Je kunt dus denken aan een call to action zoals “Vergeet niet om deze regels te volgen”. We willen ook niets ‘missen’, dus ook dat is een negatief woord dat je kunt gebruiken: “Mis deze korting niet”.

5. De kracht van waarom en omdat

Twee woorden die je veel wilt toevoegen in je zakelijke blogs zijn ‘waarom’ en ‘omdat’. Waarom? Omdat dat de interesse wekt! Deze woorden kunnen worden gekoppeld aan probleem (waarom) en oplossing (omdat), en daar houden lezers van. Het houdt de lezer geïnteresseerd en moedigt aan om verder te lezen.

6. Gebruik jij en ik verstandig

Er is een groot verschil tussen het schrijven vanuit ‘ik’ en het schrijven naar ‘jij’. Als conversieschrijver wil je ‘ik’ zo veel mogelijk uit de weg gaan. Dit geldt ook voor andere vormen die vanuit jezelf komen, zoals ‘wij’. Gebruik liever ‘jij’ of ‘jullie’ om empathie te laten zien. “Ik ga je 5 tips geven” komt heel anders over als “Jij kunt deze 5 tips gebruiken”. Zie je het verschil? Ga er verstandig mee om.

Je zakelijke blogs uitbesteden

Blijf je het lastig vinden om goede, effectieve zakelijke blogs te schrijven? Dan kun je je zakelijke blogs uitbesteden aan ons. Wil jij hier meer over weten? Neem dan gerust vrijblijvend contact op voor meer informatie.