9 x Inspiratie voor je nieuwsbrieven

We zien regelmatig nieuwsbrieven voorbij komen waarin we keer op keer hetzelfde lezen, maar dan net even anders. Zonde, want dit gaat er op den duur toch voor zorgen dat mensen je nieuwsbrief niet meer willen lezen. Je vertelt immers niets nieuws. Als je een nieuwsbrief wilt gaan verzenden naar je relaties, dan is het belangrijk om deze updates ook echt uniek te maken.

Een nieuwsbrief steeds opnieuw herschrijven is dus geen optie. Hoe kun je dan een nieuwsbrief schrijven die mensen wél gaan lezen? Hierbij 9 onderwerpen die je in je nieuwsbrief kunt verwerken!

Ideeën voor je nieuwsbrief

Je kunt je nieuwsbrief naar 2.000 relaties gratis versturen en dat maakt het versturen van een nieuwsbrief erg aantrekkelijk. Voor dit gratis verzenden naar zo veel zakenrelaties is het overigens aan te raden om gebruik te maken van de service van Laposta. Begin er alleen aan als je ook echt voldoende inspiratie hebt om steeds een verse nieuwsbrief te versturen. Wij geven je 9 praktische inspiratietips.

1. Maak zaken helder

Controleer je klantenservice eens. Waarschijnlijk kun je er op die manier achter welke vragen er het meest leven onder je klanten en je prospects. Pak deze vragen en geef helder antwoord in je nieuwsbrief.

2. Waar ben je mee bezig?

Er zijn altijd wel nieuwe ontwikkelingen binnen jouw branche die jouw aandacht hebben getrokken. Waarom vertel je de lezers van je nieuwsbrief hier niet wat meer over?

3. Vraag eens om een oplossing

Als ondernemer gaat het voor jou ook niet allemaal vanzelf. Soms loop je tegen zaken aan waarvan je gewoon even niet weet wat je ermee aan moet. Je kunt dan in je nieuwsbrief om ideeën vragen. Nieuwsbrieflezers vinden het fijn om bij je activiteiten betrokken te worden.

4. Zijn er leuke nieuwe samenwerkingen?

Ben je partner geworden van een bedrijf? Heb je een leuke nieuwe freelancer binnen je team of is er misschien wel een enthousiaste stagiair binnen komen lopen om je de komende tijd te ondersteunen en van je te leren? Iedere vorm van nieuwe samenwerkingen is het vermelden waard in je nieuwsbrief.

5. Kun je inspelen op het nieuws?

Nieuws is er elke dag. Lang niet al het nieuws kan in verband worden gebracht met jouw branche of specifieke activiteiten, maar met goed zoeken kom je in de meeste gevallen wel iets tegen. Speel altijd in op de actualiteiten.

6. Maak het persoonlijker

Je nieuwsbrief is ook zeker een goede plek voor het voorstellen van teamleden. Laat voor iedere nieuwsbrief een andere medewerker kort aan het woord en plaats hier een foto van de medewerker bij. De lezers van je nieuwsbrief willen graag weten wie er nu precies achter die bedrijfsnaam zitten.

7. Wat staat er op de planning?

Je nieuwsbrief hoeft niet alleen betrekking te hebben op wat geweest is of wat nu aan de orde is. Je kunt ook mededelen wat er binnenkort op de planning staat. Een leuke beursdeelname, een nieuwe productlancering of gewoon een leuk personeelsuitje misschien?

8. Tegenslagen wekken vertrouwen

Iedereen krijgt zakelijk ook met tegenslagen te maken. Dit is niet erg, dus waarom zou je zo je best doen om het te verbergen? Het is juist goed om ook eens een tegenslag te delen met de lezers van je nieuwsbrief. Het maakt je ‘echter’ en zorgt ervoor dat de lezers meer op je vertrouwen. Je bent immers niet bang om missers toe te geven en zelfs uit te lichten.

9. Een leuke toevoeging

Leuke extraatjes in nieuwsbrieven doen het altijd goed. Denk aan een raadactie. Plaats een pot paaseitjes op je bureau, tel de eitjes, maak er een foto van en laat je lezers raden hoeveel eitjes erin zitten. Geef direct ook aan wat er te winnen valt!

Zakelijk nieuwsbrief versturen

We hopen natuurlijk dat we je genoeg inspiratie hebben gegeven om weer even vooruit te kunnen met je nieuwsbrieven. Heb je meer dan 2.000 contacten? Dan rekent Laposta scherpe tarieven, dus neem gerust eens een kijkje op de website. Wil je advies over het versturen van een zakelijke nieuwsbrief? Neem dan contact met ons op.