Facebook komt met Messenger Day

Facebook is weer druk bezig met iets nieuws: Messenger Day. Op dit moment is het sociale netwerk nog druk aan het testen met de nieuwe functie voor in Facebook Messenger.

Tests met Messenger Day

Op dit moment is het nieuwe Messenger Day alleen beschikbaar in Polen. Een beetje een vreemde keuze zou je in eerste instantie denken, maar toch is het een doordachte keuze. Messenger Day is namelijk gebaseerd op een functie van SnapChat die eerder ook al werd overgenomen door Instagram. SnapChat is in Polen niet erg populair, en dat maakt de Poolse social media gebruiker tot de ideale test kandidaat voor Facebook Messenger Day.

Messenger Day, content voor 1 dag

SnapChat kwam als eerste voor de dag met de Verhalen-functie, waarbij het de bedoeling is dat je iets plaatst dat na 24 uur vanzelf ook weer verdwijnt en niet meer terug te zien is. Instagram nam dit idee als eerste over met Instagram Stories. Dit bevalt goed en daarom is het nu de beurt aan Facebook om ook met een dergelijk principe te komen. Messenger Day biedt de mogelijkheid om content te plaatsen voor 1 dag, precies 24 uur, waarbij gebruik gemaakt kan worden van diverse extra’s.

Extra’s in de testversie van Messenger Day

In de testversie zien we op de eerste plaats speciale lenzen die automatisch over de content wordt gelegd. Deze lenzen kunnen worden gebruikt voor het maken van foto- en videocontent. Daarnaast is ook te zien dat er verschillende filters kunnen worden ingezet voor de tijdelijke content.

Komt Messenger Day ook naar Nederland?

Voor alsnog zijn het alleen de Polen die nader kennis mogen maken met Messenger Day van Facebook. Dit is een doelgroep die niet erg actief is op SnapChat en ook Instagram blijft hier een beetje achter. Voor veel Polen is Messenger Day daarom een heel nieuw idee, waardoor het daar waarschijnlijk interessanter wordt gevonden dan hier. Als Facebook wil gaan testen of Messenger Day ook aanslaat onder publiek dat wel gebruik maakt van SnapChat en Instagram Stories, dan zal het sociale netwerk waarschijnlijk eerst de Amerikanen aanspreken om te testen. Pas wanneer Mark Zuckerberg goed te spreken is over deze resultaten zal het ook in Nederland worden uitgerold.

Facebook Training

Facebook gaat zich steeds meer richten op de ondernemer. We zien Facebook dan al tijden veranderen en we krijgen steeds meer te maken met ads en suggesties voor bedrijfspagina’s. Wil jij weten wat jij uit Facebook kan halen als ondernemer? Volg dan eens één van onze Facebook trainingen en je kan er direct mee aan de slag!